søndag den 4. april 2010

Skoleløb


Jeg fik mig en ny løberute i dag. Ligesom Karina har jeg en del forskellige løberuter, som alle får deres eget navn. Det taster jeg ind i motionsdagbogen og det er del af min Garmin timing. Altsammen til motivation for mig selv, for jeg synes det er sjovt at have ruter, kende min egen tid, forbedre og i det hele taget bare time mig selv.
Den nye rute opstod, fordi jeg bare måtte løbe en vej, hvor vinden ikke var altfor stærk. Det har blæst her i to døgn i træk! Når man løber ude på landevejen blandt åbne marker er det ikke just drømmevejr. Og eftersom jeg allerede havde gået adskillige ture med hundene i noget, der minder om efterårsstormvejr, så havde jeg brug for en løbetur uden altfor meget strid vind.
Jeg løb derfor mod Ringsted og ind i industrikvarteret, hvor der jo er ganske stille og roligt sådan en søndag eftermiddag. Jeg var ledsaget af min IPod og musikken får mig med det samme med. Giver mig energi. Jeg har selvfølgelig lavet mig en løbe-spilleliste på IPoden. Et must! Turen gik gennem industrikvarteret, ud i rundkørslen ved Næstvedvej og så ind i skoleområdet. Forbi Ringsted Gymnasium og tværs gennem skolerne og ud til Næstvedvej igen, denne gang lige overfor Møllevej, hvor jeg så løb tilbage og hjem. Det blev en tur på 5 kilometer. Det var helt perfekt. Jeg havde udmærket fart og forholdsvis gode ben. Jeg kunne godt mærke at jeg har cyklet og gået meget de sidste dage, så jeg skulle ikke ud på en længere tur. Men energien var god og vinden var ikke for slem mod mig :0)
Nu har jeg det skønt. En lille smule træt og sulten. Har fået varmen efter et velfortjent bad og glæder mig til lidt god mad og rødvin.
Hvor jeg dog elsker at løbe! Hvor gør det mig dog bare godt!

2 kommentarer:

  1. Det er altid dejligt at opdage nye ruter og muligheder. Så kan man bruge de nye i en periode, og så fremstår de gamle som lidt nye, når de bliver taget i brug igen.
    Godt for dig. Man kan mærke din glæde og dit smil. :-)
    Knus
    Katrine

    SvarSlet
  2. Det må være dejligt at opdage nye ruter. Jeg er ikke selv for god til det, da jeg foretrækker at starte mit løb, når jeg er ude ad døren, og der er mulighederne begrænsede - men når det endelig sker, at jeg begiver mig på nye ruter, bliver jeg sjældent skuffet.

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.