onsdag den 14. april 2010

Scener fra en cykeltur


Det lyder måske Bergmannsk og man kan sikkert også give dæmoner baghjul på cykel. Der var i hvert fald ingen dæmoner med på min aftentur i går. Kun April på bagagebæren.
I Danmark er jeg født ... skrev HC Andersen og det er jeg også. I gymnasiet skrev jeg en stil af samme navn, inspireret af en flot illustreret bog om Danmark. Det var vist en min far havde fået i Bogklubben. En af de bøger, man glemmer at afbestille. Men jeg fandt inspiration i de smukke billeder af mit land og skrev en stil, som min dansklærer synes var helt fantatisk. Den gav topkarakter og skulle læses op i klassen. Pinligt, synes jeg vist dengang.
I går tænkte jeg pludselig på det igen. Inspireret af en smuk solskinsramt aften i april, hvor jeg bare måtte op på cyklen og tage en tur ud i landskabet. Jeg tog kameraet med og kørte bl.a. forbi Sørup Herregård, hvor kursisterne spiste middag, mens jeg cyklede over gårdspladsen og standsede op for at tage billeder. Jeg kørte 11,5 kilometer og nød hvert sekund. Stolt af mit smukke bakkede land med de yndige runde former - som dengang i gymnasiet.






9 kommentarer:

  1. Godmorgen Megan,

    Hvor ser der dejligt ud i dine omgivelser.
    Skønt med cykelturen, det skal jeg også til at have gang i.

    Man får nu en del mere energi og lyst til at gøre forskelligt, når vejret er så skønt og fuglene synger. Hvor trængte vi også bare til det.

    God dag til dig

    Knus Karina

    SvarSlet
  2. Godmorgen. H.C.Andersen blev født i april :-)
    Nostalgien kommer også over mig, når jeg læser dit indlæg og ser billederne.
    Jeg var en gang på ferie på Alsted præstegård - en herlig ferie i 3 uger, hvor jeg mærkede energien fra min storesøster der var forelsket i en anden gæst på præstegården.
    Vejret i aftes var bare så skønt, vindstille og fredeligt.

    SvarSlet
  3. Dejligt at cykle og dejligt at nostalgere. Jeg var engang også glad for, at kunne sige, at jeg kommer fra Danmark. Det er jeg ikke mere. Jeg skæmmes over dem måde Danmark behandler ander mennesker på. Så min stolthed er ikke tilstede mere. Der var engang.

    SvarSlet
  4. Sidse, du har fuldstændig misforstået mit indlæg. Eller har du? Stoltheden var over landskabet, den smukke natur og april. Vi er MANGE mennesker i Danmark som på ingen måde har nok i os selv og som elsker mangfoldigheden. Diversity. I stedet for at græmmes over dem, som ikke har dette i sig, bør vi stå frem og være stolte. Byde gæster, fremmede (som er venner, vi bare ikke har mødt endnu for at citere Gnags), velkommen og vise at de tvivlsomme elementer, som behandler andre mennesker dårligt, ikke er udtryk for det, som vi danskere står for. Jeg gør ikke. Du gør ikke ... Der var engang ja, og for enden af den gang var en kommode og den var skuffet. Det er jeg også! Men det skal ikke afholde mig fra at elske mit lands yndighed, naturen og kæmpe for mangfoldigheden på alle planer. Vær velkommen, siger jeg bare.

    SvarSlet
  5. For et deilig innlegg! For et nydelig landskap. For et herlig land Danmark er! Og takk, Megan, for at du deler med oss andre.
    God klem fra Eirin

    SvarSlet
  6. Åh, så smukke billeder fra en dejlig aftentur :)

    SvarSlet
  7. Herlige bilder fra turen din:) Du har vakre omgivelser. Må få fixet sykkelen min jeg også skjønner jeg:)
    Ser det er atskillig grønnere hos deg.
    Nyt vårdagen, knus fra meg:)

    SvarSlet
  8. Hej Megan

    Hvor jeg misunder dig muligheden for sådan en skøn cykeltur ude på landet om aftenen! Det er desværre helt umuligt hernede...

    Det ser ud til at have været en meget smuk aften med et smukt lys!

    Knus

    SvarSlet
  9. Takk for at jeg fikk bli med på sykkeltur...det var virkelig koselig.
    Hærlig at våren har kommet, man blir så mye lettere til sinns - selv om jeg liker vinteren også!

    Ha en fantastisk vårdag - klem

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.