onsdag den 28. april 2010

Mind over matter


Mens jeg venter på fisken, som gør sig klar i ovnen, sidder jeg bevæbnet med Echinaforce dråber og bekæmper i mit stille sind den forkølelse, som har sneget sig ind på mig. Et tarveligt bagholdsangreb i en svag stund. Jeg er mør i kroppen og har ondt i halsen. Jeg har ikke det mindste lyst til at være forkølet nu! I morgen er det sidste arbejdsdag inden Bededagsferien. Efter arbejde skal jeg til frisør. Jeg trænger til at få klippet spidser, etager og i det hele taget sidde en times tid i stolen og sludre med mine søde frisør. Fredag formiddag drager hundepigerne og jeg i sommerhus og skal bare være. Gå tur ved vandet, læse gode bøger, snakke og tænde op i grillen. Det er årets debut og jeg glæder mig. Elsker at grille sommeren igennem. Drømmer om et udekøkken!

Men det var et sidespring. Jeg vil være rask nu! Igen fisker jeg et udtryk frem, som jeg ikke kender pendanten til på dansk. Mind over matter. Man siger, at psyken er stærkere end kroppen. Gennem koncentration og positiv tænkning kan man gøre kroppen rask, bekæmpe alvorlige sygdomme. Man kan vende negative tankegange og adfærdsmønstre til det positive, lære at se muligheder i stedet for begrænsninger. Blandt andet.

Lige nu tænker jeg positivt om min forkølelse hjulpet af Echinaforce og et godt måltid mad lige om lidt. Tak fordi du kom, tak for besøget. Jeg sender dig hermed videre, ud af mit system, væk. Mind over matter. Min forkølelse er væk i morgen. I morgen har jeg det meget bedre.

God aften til alle derude!

Billedet er lånt på positivpsykologiforum.dk - en hjemmeside, der er et besøg værd!

2 kommentarer:

  1. JA...det er SÅ VIKTIG med POSITIV tenking. Tro kan flytte fjell sies det og jeg TROR på det. Klart du er rask igjen til i morgen:-))
    MASSE LYKKE til hos frisøren og KOS deg MASSE i sommerhuset, 'heldiggrisen'
    GOD BEDRINGSKLEM fra meg.

    SvarSlet
  2. kære Megan,

    God bedring - fisk, søvn og gode tanker skal nok fordrive din forkølelse. Det håber jeg i hvert fald meget for dig.

    Men hvis nu du alligevel skulle blive lidt syg, så er der måske også en mening med det....

    Det bliver dejligt med Bededagsferien. Jeg skal godt nok til Konfi hos min bror i Værløse, men mandag har jeg også fri ;)

    Blev meget glad for din kommentar hos mig. TAK. Det var en skøn besked at komme hjem til.

    Jeg følger med her hos dig

    Knus Karina

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.