torsdag den 29. april 2010

Klarhed


Giv mig styrke til at forstå, at jeg ikke kan tænke alt med følelser. Sådan sagde jeg forleden dag i en situation, hvor jeg nemt kunne havde ladet mig overrumple af umiddelbare stærke og måske ikke særligt rationelle følelser. Tarotkortene bakkede mig op. Sværdenes Es var mit svar, et kort om mental klarhed. Det symboliserer evnen til at skelne i situationer, hvor følelser eller tanker er forvirrede. Det er med vores skelneevne og guddommelige inspiration, vi afgør, hvilke valg vi skal foretage. Jeg traf det rigtige valg. Det er vigtigt at bruge denne evne og klarhed til at opnå indsigter og formidle de sandheder, vi har indset. Men husk at være i kontakt med hjertet, når du fortæller andre, hvad du har erkendt. Se det er kunsten! For på den måde sikrer du at din indsigt bruges til livgivende og ikke destruktive formål.

Jeg har tit brug for Sværdenes Es - følelsesmenneske som jeg er. Det er godt at bede om mental klarhed, når ilden blusser op.

I dag er det F-dag. Jeg skal til frisør efter arbejde. Det glæder jeg mig altid meget til. Fordi mit hår er langt, går der nogle gange lige lidt for længe imellem, at jeg kommer afsted, men nu trænger det. Jeg ser også frem til snakken med min frisør, som er en af de gode. Jeg synes, jeg har været heldig. Jeg har altid fundet en frisør, som jeg var på bølgelængde med og som forstår mig og mit hår. Eller er det bare noget frisører kan?

3 kommentarer:

  1. Det er meget spændende at læse, hvad du fortæller om tarotkort, Megan - det er noget jeg har til gode at sætte mig ind i. Jeg har tidligere brugt astrologi, men nu mere min intuition. Det er en kunst at afbalancere hjertet med forstanden.
    Ha' en dejlig torsdag!

    SvarSlet
  2. Spennende at du bruker tarotkort til å avklare tanker og føleleser:)
    Frisører er som regel trivelige, sosiale mennesker:) På små plasser vet de vel det meste om de fleste:)
    Kos deg hos frisøren, klem fra meg:)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.