søndag den 11. april 2010

Sol og læ


Jeg var effektiv og dedikeret til mine opgaver og planer i går. Jeg fik købt ind og gjort rent om formiddagen. Ved middagstid trak jeg så i løbetøjet og løb en af de ture, hvor det ikke rigtigt fungerer. I strid modvind og uden helt at kunne få gang i den gode vejrtrækning. Jeg blev drevet frem af musikken fra min IPod og måtte hele tiden sige til mig selv: Videre. Jeg løb kun 4 kilometer, så brugte jeg god tid på at strække ud i solen og blæsten. Gjorde mig umage og kom i bund med øvelserne. Så et velfortjent varmt bad og frokost.
Solen skinnede fra en næsten skyfri himmel og April legede kispus med vinden. Hun drillede og han blev stærkere og mere voldsom. Hun morede sig og hørte slet ikke min bøn om våbenhvile. Det var en kølig vind, men solen var der og jeg længtes sådan efter at mærke dens varme. Bare sidde i en solplet med læ og slikke solskin. Læse i min bog og drikke kaffe.
Vi har næsten ingen læ her. Vi bor lige ud til marken og kun nogle tuhjaer hjælper lidt på afskærmning men slet ikke nok. Til gengæld er udsigten fantastisk. Men jeg elsker jo at sidde ude i haven og nyde livet og det er ikke altid så let, når vinden suser en om ørerne.
Løsningen kom til mig. Hvorfor har jeg dog ikke tænkt på det før? Der stod min sorte bil, søde James, og var helt varm i solen. Ligeglad med vind og vejr. Jeg åbnede to bildøre, placerede min stol der imellem og så havde jeg en solplads med læ. James sørgede for at tiltrække solen og så kunne jeg sidde der i hans favn på min stol, drikke kaffe, læse bog og tænke tanker. Godt nok med stor trøje og stort tørklæde, men ...det var skønt!
Jeg har fået hele dagen i dag foræret. Mine planer om tur til Søborg og besøge veninden er blevet udsat en uge, fordi hun er blevet pokkers forkølet. Ingen grund til at blive smittet og hun er slet ikke på toppen. Så vi fik os en god sludder på telefonen og så ses vi næste søndag i stedet for! Dagen er min ... og aprils. Hvis hun kan holde op med at flirte med vinden, vil jeg nok cykle mig en tur. Læse mere. Og hvis solen får lov at bryde frem, så er James frisk på at give mig læ og varme igen. Elsker den bil! :0)

10 kommentarer:

  1. Det var da en smart løsning mot vinden!! =)
    Så hyggelig blogg du har, takk for titten her hos deg.

    SvarSlet
  2. Det var smart, at finde ly og læ, hos trofaste James..
    Her suser det volsomt og små regner.. Hun er lidt lunefuld hende april.

    SvarSlet
  3. Godmorgen Megan,

    Du er god til at nyde livet!

    Sådan en moleskin som du har - har jeg også ;)
    Jeg er vild med notesbøger og især moleskin.

    God søndag
    Knus Karina

    SvarSlet
  4. Perfekt udnyttelse af automobilet :-)
    Det er stadig lige der på kanten - men man kan fornemme, at lige pludselig og når vinden lægger sig, så er det rigtigt til at sidde ude!

    Jeg har slet ikke set min coach i to uger nu på grund af armen; men jeg savner det altså... og jeg sidder faktisk lige og overvejer, om jeg ikke skulle løbe en lille tur alene. Det er jo stadig på begynderstadiet og netop vejrtrækningen er det jeg arbejder mest på at få i orden. Men det ville gøre så godt bagefter - og der er jo en hel lang søndag endnu. Du inspirerer mig...

    Hav en dejlig dag i læ :-)
    Knus

    SvarSlet
  5. God idé at bruge James til at få læ :P Lyder som en dejlig lørdag. God søndag - knus

    SvarSlet
  6. Godt du fandt en plads i læ og i solen. :-) Det blæste også på min løbetur i går, men skoven giver jo læ de fleste steder. Det værste ved vinden er, at den stadig er frygtelig kold. Godt for dig at du holdt ud. Det er de ture, som vi overhovedet ikke gider, som hjælper os ud af døren på et andet tidspunkt. Tror jeg.
    Du har jo fået en hel dag forærende. En god søndag til dig. :-)
    Knus

    SvarSlet
  7. Hvor var det smart fundet på - det har jeg aldrig tænkt på, at man kan. Nu er du sikkert blevet dejlig brun af solen og fyldt med ny energi. Her hos os i det nordlige Sjælland har det mest været overskyet i dag.
    Ha' en god aften, Megan, klem :-)

    SvarSlet
  8. Du kommer alltid til å finne de gode løsninger i livet. ;-)
    Det bare vet jeg.

    Klem

    SvarSlet
  9. James må være verdens beste bil:)) Å finne en plass i le for vinden er godt. Huset vårt er i vinkel...for her blåser det nesten alltid..men jeg finner alltid en plass med vindstille:)
    Synd du ikke fikk treffe venninden din men du har det tilgode:)
    Klem fra meg:)

    SvarSlet
  10. Så kjempesmart at du satte deg i mellom dørene til James!! Tenker det var godt der i solen:)
    Ha ei fin ny uke,
    klem fra Kate:)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.