mandag den 12. april 2010

Ikke så ringe endda


Ikke så ringe endda må være et jysk udtryk. Jeg er jo fra København og i øvrigt en ildsjæl, som let begejstres til at bruge store ord. Min udlægning af samme udsagn ville nok være noget i retning af: Det er helt fantastisk!
Det jeg her vil beskrive er eftermiddagens løbetur. Hjem fra arbejde i strålende solskin, mærke varmen og foråret og ud af bilen, hilse på 3 glade hunde, ovenpå og så på med løbetøjet. Ikke spilde tiden, bare på med udstyret og så gøre første hund klar til tur.
Jeg løb jo en mildest talt tvivlsom tur i lørdags, 4 kilometers kamp for god vejrtrækning, en ubamhjertig kold vind, som ikke ville mig det godt ... og i det hele taget bare en af de ture, hvor man tænker: Hvad er der lige galt i dag? Der er ikke altid noget svar. I lørdags løb jeg ved middagstid. Det var nyt for min krop. Men den må vænne sig til det, for inden længe byder jeg den også morgenture og det er tidligt! Kom igen!
I dag kom jeg igen. Det kørte bare ... gode ben, vejrtrækningen var der med samme og så bare ud af landevejen i sol og en noget blidere vind end i lørdags. Der var forår for alle pengene, en duft af ild og brænde i vinden (som fik mig til at længes efter sommer, bål og aftenhygge). Løbe, styre hunden, passe på bilerne, der suser forbi ... og så bare mig og mine gode ben.
Sådan en tur er det hele værd. Jeg løb 6,61 km - hverken mere eller mindre - og var ikke udmattet overhovedet. Jeg svedte som om sommeren, havde nok lidt for meget tøj på, men det var egentlig en god følelse. Varme. I weekenden skal jeg en tur i skoven og have et par kilometer mere på, hvis ben, vejrtrækning, vind og vejr vil. Jeg vil i hvert fald!

5 kommentarer:

  1. Dette hørtes fantastisk ut ja:)) Det er mye som spiller inn på hvordan en løpetur kjennes ut. Maten for eksempel...der merker jeg så stor forskjell. Hvit mat? jeg kan sovne..blir tung og dorsk i kroppen.
    Ha en flott kveld, klem fra meg i vind og regn:)

    SvarSlet
  2. Så godt å høre en ekte løper snakke. ;-)

    SvarSlet
  3. GOOD FOR YOU! :-D Lyder som en fantastisk tur. En af dem, som giver energi til de næste mange ture. :-)
    Knus

    SvarSlet
  4. Så flink du er! DEt høres ut som en bra tur. Jeg hater å løpe, men det er nesten sånn at jeg blir inspirert av deg!
    Lufter du en hund av gangen??

    Klem

    SvarSlet
  5. Einy, ja jeg løber med én hund ad gangen. Jeg har sådan et joggingbælte til hunde, som man sætter om livet og kobler hunden til. Der følger også en speciel line med. Det fungerer rigtigt fint.
    Dejligt at du bliver inspireret, måske skulle du prøve? ;-)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.