tirsdag den 20. april 2010

Hjertesnak



En ny morgen, hvor April og jeg drikker morgenkaffe og ruster os til dagen, der kommer. Min kollega er strandet i Rom på grund af den efterhånden berømte og berygtede askesky, så jeg fortsætter med at have æren af hendes arbejde. Dagen flyver afsted, for den er ligeglad med askeskyer og islandske vulkaner. Jeg tager det som en udfordring. Hvad er der ellers at gøre? Når der kommer for meget arbejde min vej, spørger jeg udfordreren, hvad han helst vil have. Selvom jeg laver både salg og marketing, så kan jeg kun lave én ting af gangen. Så vinder ordrene. Jeg snakker tysk og reder tråde ud, mens min kollega venter på hjemtransport et sted langt nede i Italien.
De lover vejrskifte. Det skulle blive koldere. Jeg ser bebrejdende på April, som bare slår en skraldlatter op. Hvad havde du forventet? Hun trækker på skuldrene. Jeg er jo kun April! Alt kan ske, når jeg er på besøg. Men jeg synes nu, at jeg har gjort det meget godt. Hun peger på mig. Se bare dig. Du har fået kulør i ansigtet. Du er ikke længere så vinterbleg!
Det er rigtigt. Farven fra i søndags holder ved. Jeg ser lidt sundere ud. Det gør man bare, når solen har skinnet på en og den har i høj grad skinnet på mig. Jeg kan stadig mærke varmen og velværen. Det kan jeg leve længe på. Men, siger jeg, ikke for meget vinterligt vejr, søde April. Og bare et par dage så?
April svarer ikke. Hun afslører ikke sine planer. Om det er fordi, hun ikke selv kender planerne endnu, ved jeg ikke. Nogle gange er det i grunden også bedst, hvis man ikke lægger sig selv fast på altfor strenge programmer. Man kan godt følge en plan, bare man er åben og lydhør overfor muligheder, der byder sig hen ad vejen. Ting, man ikke havde tænkt på. Nogle gange sker der bare noget, som ændrer det, man havde i hovedet. Så kan man improvisere. Mærke efter. Men én ting er sikkert. Følger man sit hjerte, så farer man aldrig rigtig vild!

Billedet er lånt på altfordamerne.dk

2 kommentarer:

  1. Kjære Megan. Jeg har vært på min aller første nattevakt siden jeg ble sykemeldt for 4 mnd siden, og det kjennes godt å være i gang igjen. Utenfor synger fuglene, og den nye dagen er i ferd med å våkne nå når jeg skal kjøre hjem og vekke ungene.
    Jeg ønsker deg en fin dag, og syns ordene dine om at dersom man følger hjertet sitt, så går man seg ikke vill, var så fine.
    Klem fra Kate:)

    SvarSlet
  2. Hjertet skal man følge samt sin intuisjon.

    April er kald...hos meg ja. Ullunder er et must på tur men heldigvis slipper jeg icebug igjen:)
    Du har travel dager på jobb skjønner jeg. Da er det godt å komme seg ut med hundene når du er hjemme :)
    Ha en flott dag, klemmer fra meg:)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.