torsdag den 22. april 2010

Dramatisk vejrskifte


April er en alsidig dame. Bedst som jeg troede, at hun bare var her på pensionatet for at slappe af, læse gode bøger og hænge ud med mig over morgenkaffen, overraskede hun igen i går. Hun havde en hed affære med en af februars passionerede bejlere - Hr. Sne. De varme forårsgrader blev erstattet med grader nær frysepunktet, vinden hylede i træerne og April og Hr. Sne, som i øvrigt også havde en god del hagl med sig, kastede sig ud i parringsdans. Det sneede, det haglede, himlen var sort og det hele var meget dramatisk og ikke spor rart, når man har vænnet sig til mildt forår og har fundet det lidt lettere tøj frem. Det var koldt og det var ... sovevejr.
Efter aftensmaden fandt jeg en god sofa og et tæppe, så nyhederne og så tja. Det var min aften. Jeg sov. Jeg sov på sofaen, indtil jeg vågnede for at gå i seng og så sov jeg videre. Lige indtil vækkeuret ringede. Havde det ikke ringet, havde jeg sovet endnu. Ingen tvivl om det.
Jeg må have trængt til det. For det første er det den tid på måneden. For det andet har jeg haft nogle hektiske arbejdsdage, mens min kollega har siddet fast i det romerske på grund af aske fra Island. Og jeg har haft ting at tænke på. Vejrskiftet har måske også gjort sit? I hvert fald må man sige, at jeg har fået min skønhedssøvn og lidt til. Jeg er klar til dagen, som byder på frostgrader her fra morgenstunden, men solen skinner, fuglene synger og det er stadig forår!
April? Hun sover. Hun trænger vist til det efter sine hede ekskapader i går. Jeg skal nok sige til hende, når hun vågner engang, at vi ikke vil se mere af den slags på vores breddegrader. Vi vil have fortsat forår. Vi vil have varme!

4 kommentarer:

  1. Jeg elsker din måde at skrive på og nyder dine tekster gang på gang. Klem fra mette

    SvarSlet
  2. Hrnger meg på her, det er fantastisk å lese det du skriver, eg må le og eg koser meg. EG GLEDER MEG TIL FORTSETTELSEN.

    DU ER GOD TIL Å SKRIVE!

    Ha ein fin dag med April.

    SvarSlet
  3. Herlig skrevet:) Så april og februar er på flørtern ja..kan ikke april heller flørte med juni? Det hadde vært mye bedre...
    Du har sovet godt skjønner jeg, deilig.
    Vi har sol men det er kaldt.
    Ha en flott vårdag, klemmer fra meg:)

    SvarSlet
  4. Du er flink å skrive på en fengende måte :)
    Håper april snart tar til fornuft og flørter med varmere måneder!

    Oi, det høres ut som en utrolig spennende reise! Hvor lang tid brukte du på den reisen? Vi er veldig glade i Hellas! har bare vært der 2 ganger, men falt liksom pladask med en gang! Tyrkia derimot kan vi spare vår begesistring for, så dit vil vi ikke tilbake! Iallefall ikke til Alanya...
    Vi håper vi finner en bra tur ja :)
    Vi må utnytte å kunne være litt spontane før det kommer barn i hus!

    God helg Megan!
    Klem

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.