torsdag den 1. april 2010

April, April


I dag skriver jeg ikke morgentanker, tænkte jeg. I dag undlader jeg helt at tænke. Sidder bare her og nyder min kaffe og det smukke solskinsvejr. Pensionatet skal have en kærlig overhaling hvad rengøring angår. Der skal luftes ud og gøres lidt ekstra. Kæresten stiller også op, så her til formiddag går vi til den. Senere skal hundene luftes og hvis alt går vel, og det fine vejr fortsætter, så skal min cykel frem. Når cyklen tages ud, så er det forår! For alvor.
Så går det op for mig, at min søde ven Marts har forladt pensionatet. Jeg mærker et stik af savn i hjertet, men forstår samtidig at alting har sin tid. Hun kommer igen til næste år. Samtidig går det op for mig, at April må være flyttet ind. Hun har godt nok gået stille med dørene ved midnatstid, hvor jeg sov godt og tungt. Hørte ingenting. Døren til kammeret er lukket, hun sover nok endnu. Men vejret ... Hun har jo taget det smukkeste solskin med sig, næsten ingen vind, blå himmel og fuglesang. Marts har uden tøven overladt Hr. Forår til hende. Han venter derude som en tålmodig bejler. Der er ingen serenader og store ord. Bare en stille forventning om noget stort.
Jeg beslutter mig for at lade April sove længe. Ingen grund til at vække hende nu. Hun kom jo sent og har været ude på en lang rejse. Har brug for lidt ekstra søvn. Nu vil vi gøre rent på pensionatet og lukke den lette, friske forårsluft ind. Så er der fint, når April beslutter sig for at stå op og komme ned af trappen. Jeg er spændt på at møde hende. Spændt på, hvad hun mon er for en.

Og inden længe skal den hvide havebænk også frem.

3 kommentarer:

  1. Jeg er også spændt på, hvad april har med til os, Megan, men det tegner godt, og her skinner solen så smukt på alle forårsblomsterne.
    Ha' en dejlig skærtorsdag, varme klem til dig :-)

    SvarSlet
  2. Et nydelig innlegg om å glede seg til å møte vakre april:) Jeg gleder meg også stort til det:)
    Skal ta med meg fotoapparatet og gå ut i den milde vårluften:)
    Ha en fin dag kjære venn,
    klem fra Kate:)

    SvarSlet
  3. Hvor skriver du bare smukt !
    Tak for det!

    Mvh Tina

    Wannabehusmor.blogspot.com

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.