søndag den 7. marts 2010

Winter ... til min far


Selvom det efterhånden er 15 år siden min kære far døde i en altfor tidlig alder, får jeg stadig tidspunkter, hvor jeg bare SAVNER ham. Nogle gange har jeg bare brug for at diskutere noget med ham, fortælle noget og mærke hans ro i stemmen, når han svarer mig. Men, når alt kommer til alt, så ved jeg, at han er deroppe og i mig hver dag. Han passer på mig!
Tori Amos, endnu en af min absolut favorit-sangerinder, lavede i en tidlig alder en smuk sang til sin far, som hedder Winter. Den er til dig, far, i dag.

When you gonna make up your mind
when you gonna love you as much as I do
When you gonna make up your mind?
Cos' things are gonna change so fast
All the white horses have gone ahead
I'll tell you that I will always want you near
You say that things change ... my dear

6 kommentarer:

  1. Tænk at det er så længe siden. Det er mærkeligt. Dejligt nummer med Amos..

    SvarSlet
  2. Han er nok der og hører deg og følger med:) Årene går så fort..det er 8 år siden min far døde..
    Nyt dagen din du, savn vil vi alltid kjenne på.
    Stor klem fra meg:)

    SvarSlet
  3. Er heldig og har både min far og mor i levende livet. Heldigvis. Sorg og savn er prisen vi betaler for å ha elska.... Og kva er livet utan å ha elska ?

    SvarSlet
  4. Hej Megan,

    Smuk sang og kvinde. Ak ja, det er hårdt at undvære sin far. Min far døde da jeg var 9 år, det var også alt for tidligt.

    Føler med dig.

    Knus Karina

    SvarSlet
  5. Så rørende fra deg,,, din far er nok der hos deg hver dag, og passer på deg, om enn i en annen dimensjon enn selve livet.
    Takk for at du deler med oss,
    varm klem fra Kate:)

    SvarSlet
  6. Kære Alle
    Jeg er så enig - sorgen og savnet hører med. Man kan ikke elske uden at "det andet" følger med. Sådan er livet på godt og ondt. Heldigvis mest godt! :0)
    For mig er det vigtigt at sende gode vibrationer ud til min far. Mindes ham og sige højt, at jeg gør det!
    Ja Karina, Tori Amos er gennemsyret smuk ... udseeende med ikke mindst hendes sange og musik. Jeg er draget. Ville ønske, jeg havde skrevet mange af de tekster og melodier selv! :0)

    Knus og god aften til jer alle
    Megan

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.