tirsdag den 23. marts 2010

Tæt på målstregen


I dag er jeg træt. Forkølet. Hele salgsafdelingen og nu også marketing er forkølede. Hvor herligt, vi behøver ikke blive hjemme, vi er alle sammen snottede og trætte. Vi kan ikke smitte hinanden. Vi har smittet hinanden!
Jeg skulle elles have været på italiensk restaurant med min veninde i aften, den aftale, som blev aflyst sidste tirsdag, fordi hun blev syg. Nu vil jeg aflyse, for jeg skal hverken smitte hende eller sidde og hænge over Maurizios gode mad. Den skal nydes med alle sanser og nogle af mine er mildest talt lidt slørede i dag.
Jeg tænker, at vi alle har brug for det forår nu, for saft og kraft og vitaminer fra solen. Det er den sidste del af et længere løb, som f.eks. Eremitageløbet på 13,3 km. Det har jeg løbet mange gange. Når man når 10 km skiltet, løber man hen over ridestierne. Det er lidt hårdt og tungt, men det mærker man ikke, for nu er målet i sigte. Tænker man og giver den måske lidt gas. Har jo gemt lidt kræfter til sidst. Men sidst er en ret sejlivet bakke, det går opad mod målet hele det sidste stykke. Lidt over 1 km, tror jeg det er. Så kan man altså mærke, hvor træt man er. Mest, tror jeg, fordi man mentalt allerede er i mål. Heldigvis står der mange mennesker på denne del af ruten og hepper. Bærer en afsted. Det er en fantastisk fornemmelse. Man løber på stemmer og klappen og hujen. Og pludselig er man dér - i mål! En skøn følelse!

Sådan er det lige nu. Vi har løbet langt gennem vinteren og snedriver, gennem mørke, kulde, is og frost. Nu nærmer vi os målstregen. Forår.

Billedet er lånt på kulturarv.dk

6 kommentarer:

  1. Jeg hepper, så du kommer op over bakken :-)

    SvarSlet
  2. Ærgerligt I må aflyse middagsaftalen men det er nok det bedste. Håber du snart er frisk - god dag - knus

    SvarSlet
  3. Ja og jeg kan se målstregen og smage sejrens sødme. :-)
    God bedring til din snotnæse.
    Knus :-)

    SvarSlet
  4. Øv, rigtig god bedring til dig! Ja, du beskriver så fint den følelse, vi har nu, hvor vi venter på mere varme og det rigtige forår. I overmorgen lover DMI 13 grader - og det lyder da næsten af forår :-)
    God tirsdag til dig - trods forkølelse!

    SvarSlet
  5. Like greit at hele gjengen på jobb er forkjølet:) Håper dere har "lukket avdeling" :O)

    Synd middagen ble avlyst men er enig, alle sanser må fungere når maten skal nytes:)
    Skjønner følelsen av å nærme seg målet, må da være herlig:)
    Riktig god bedring, ta vare på deg selv:)
    Klemmer:)

    SvarSlet
  6. Hvor gammel jeg føler meg? Ung nok til å være barnslig, voksen nok til å være fornuftig, gammel nok til å være klok, så egentlig er jeg akkurat passe gammel:))
    Klemmer:))

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.