onsdag den 10. marts 2010

Tomrumstrold


Når jeg holder op med at stræbe efter at blive, kan jeg begynde at være. Være den, jeg er.

Kloge ord en altfor tidlig onsdag morgen, hvor marts og kæresten sover endnu. Hvorfor ligger jeg ikke godt og varmt under dynen? Hvorfor sidder jeg her med min kaffe og hunde, som larmer med pivedyr og hygger sig med en energi, jeg ikke selv kan finde i dag? Tomrum. Jeg sender en kærlig tanke til mit idol, den nu afdøde og helt geniale Halfdan Rasmussen og siger med hans ord:

Jeg er glad, jeg er mig
For hvis ingen var mig
Var det slet ikke mig, der var glad
Og hvis ingen var glad for at være som jeg
Er det trist, og jeg ved ikke hvad
Såfremt man bliver født som en brik i et spil
Og Vorherre tar' fat på en leg
Hvor han spør' hvad man synes, man bør være og vil
Er det klart, jeg vil helst være mig!

Tegning: Ib Spang Olsen

6 kommentarer:

  1. Jeg sender en masse energi til dig, så kan det være at både hundenes energi og min kan ramme dig.
    Ha en herlig dag.

    SvarSlet
  2. Pivedyr og morgenkaffe... :-) God morgen Megan. Dejlige ord fra Halfdan R. Det gør mig i godt humør. Er selv ved at komme i omdrejninger. Men det går trægt efter en meget lang arbejdsdag i går.
    Knus til dig til dagen
    Katrine

    SvarSlet
  3. God morgen!:) Koselig dikt som fikk meg til å tenke på tanker jeg hadde som barn...:) Vær glad du der deg, og jeg er glad jeg er meg... Energien kommer med lyset som blir sterkere og sterkere nå disse dager;)

    God klem

    SvarSlet
  4. Kloke ord fra mr. Rasmussen!
    Jeg er glad jeg er meg:) Regner med mars har våknet? Skal hilse og si mars er våken her iallefall. Havet buldrer i dag også..
    Klem til deg:)

    SvarSlet
  5. Kisser tak, energien kom og jeg synes egentlig, at dagen har været sådan OK ... når jeg ser bort fra endnu en episode på jobbet!

    Katrine, ja hvilken herlig morgen. Some days are better than others! :0) Men jeg kom i sving og dagen ... den blev faktisk fin. Jeg er stadigvæk glad for at jeg er mig!

    Elisabeth, Halfdan forbinder også mig til min barndom, selvom jeg vist sætter endnu mere pris på hans digte og vrøvlevers nu, end jeg gjorde dengang. Men de er geniale! Glad jeg er mig og du er dig! :0)

    Guri, sådan skal det være! Har lige været inde og besøge dig og Major, så dér er en hilsen!

    Knus og go' aften

    SvarSlet
  6. Jeg holder meget af Halfdan Rasmussens kloge og lidt vrøvlede vers :-) Fik dem læst op som barn og jeg har stadig flere af hans bøger i reolen.
    Ha' en god aften, Megan, klem :-)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.