torsdag den 4. marts 2010

En fødselsdag


På strenge ordrer fra Karina :0) tager jeg endnu en dag hjemme, inden jeg bevæger mig tilbage på arbejdsmarkedet. Du har ret Karina! Man har tendens til at synes, at nu er man rask - lige den dér dag inden, man ved, at det er man. I dag tror jeg det bare. Er ikke helt sikker. Derfor lytter jeg til en klog kvinde og gør det, man bør gøre og som jo egentlig også føltes rigtigt. Jeg bliver hjemme i dag og passer lidt på mig selv. I går glemte jeg det jo lidt, Keeva (som i øvrigt virker til at have det fint), kom i første række.
I dag har en kær veninde fødselsdag. Sidse, et stort tillykke til dig. Marts har lovet mig, at solen nok skal skinne på dig senere i dag. Tak for alt det, du har været for mig gennem tiderne. Været dér, når jeg ikke formåede at ride på bølgerne, men var ved at drukne. Du tog mig med på din tømmerflåde og fik mig ind på land igen. Det glemmer jeg aldrig! Håber du får en dejlig dag. Vi ses snart. Dit ønske om et haveprojekt, en havedag, det må være for familien. For kære du, du ved jo udmærket, at det er en slemt dårlig ide at hyre mig til praktisk havearbejde. Næh, min ven, jeg kommer en dag og laver et kongemåltid til dig. En dag, hvor du bare skal sidde og være eller nusse rundt, som du jo gør det, så forbereder jeg en lækker menu. Deal?
Marts er stået op og har lovet sol over land og by. Lige nu er himlen klædt i grålige skyer, men hun arbejder på det. Hun tager sin opgave alvorligt, marts. Jeg nyder at have hende på pensionatet. Jeg kan mærke det spæde forår tage sin begyndelse. Se, hvordan hendes kinder blusser ved tanken om, at hun skal være den, der giver os det, vi alle længes efter. Jeg håber, jeg kan, siger hun og ser lidt stresset ud. Det kan du, marts, svarer jeg. Det kan du!

På billedet ses to skønne fisk i mit liv, fødselaren og Keeva

4 kommentarer:

  1. Godmorgen Megan :)

    Må solen skinne rigtig meget gennem dine vinduer og på din veninde.
    Godt du blev hjemme. Man er såmænd bare syg længere, når man ikke acceptere sygdommen og går på job.

    Glad for at læse både du og Keeva har det bedre. Der er mange der er syge pt. Min kæreste er på kursus i København og har kastet op en hel nat. Det er synd, men hun hænger i, for det er et dyrt og godt kursus.

    Heldigvis er det snart weekend igen.

    Knus og rigtig god dag
    Karina

    SvarSlet
  2. Godmorgen, Megan, det lyder klogt, at du tager en ekstra dag hjemme og passer på dig selv. Tillykke med din veninde - det var dejligt at læse om jeres nære venskab.
    Og ha' en god dag nede sydpå, jeg tror vi får masser af sol i dag ;-)

    SvarSlet
  3. Ihhh..din ...Hvor er det enorme ord, du bruger. Jeg glæder mig over din hilsen. Måske en stor mundfuld. Super bedre dag til dig og Keeva..Pa snu på jer alle.

    SvarSlet
  4. Gratulerer til Sidse:))
    Du gjør rett i å ta en dag til hjemme når formen ikke er bra. Godt at Keeva er bedre:)
    Tror Sidse kan se fram til et deilig måltid mat:)
    Ha en deilig avslappende dag, klem fra meg:)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.