mandag den 15. marts 2010

Noget om en Poet



Kære Halfdan i din himmel - tak for evig inspiration!

Noget om en Poet

Det kan ikke være mig
der går om i denne nat
med en månestråleglorie
som skygge på min hat
Denne nat er kun en drøm
Denne drøm er blot en leg
Denne mand er kun et barn
Det kan ikke være mig.

Hvad er det, som går omkring
med en sjæl, der ligner min
med en brillestang på næsen
og med stille musetrin?
Jeg kan se ham, hvor han går
Jeg kan ikke få ham fat
Denne mand, som er en dreng
med en månestrålehat.

Se, nu standser han og ler!
Se, nu bøjer han i knæ
mens han snakker med en skovmus
bag et lille kroget træ
Jeg er her og han er der
Å, nu flyver han sin vej!
Han har store vinger på ...
Det kan ikke være mig!
Halfdan Rasmussen

3 kommentarer:

  1. Kære Megan
    Ja Halfdan er genial, sikke en livsglæde og gnist.
    Mon du selv går søvnløs omkring og kigger efter månen? Jeg kunne jo læse, du vågner meget tidligt efter en lille søvn....
    Håber maven blev okay?
    Grinte iøvrigt en del over din billedserie fra Møn... ej stranden og dagen var ikke lige som drømmescenariet. Virkeligheden var noget mere skandinavisk og grå. Men jeg tænker I havde en dejlig dag og hundene nød det. Jeg er på job, puha det har været en lang dag. Men en god dag.
    Har jo fået lavet en løbestilsanalyse i dag og købte nye sko. Herligt. God aften til dig
    knus karina

    SvarSlet
  2. Nok engang gode ord fra Rasmussen:)
    Håper du er bra i magen...Akkurat kommet inn fra tur i snøfokk og sol om hverandre.
    Ha en flott kveld, klem fra meg:)

    SvarSlet
  3. Dejlig og vis var og er han, ham Halfdan R. :-) Elsker også hans rim og vers.
    Håber din mave er gået i orden, Megan. Sikke noget rod, det er for ulækkert, når hygiejnen ikke er i orden.
    Knus
    Katrine

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.