fredag den 19. marts 2010

Keevas historie


Der er forår i luften. Fuglene synger, det er lyst udenfor og det er mildt. I går nåede temperaturen op på over 12 plus grader. En helt fantastisk følelse efter måneder med frost, sne og bidende kulde. En lang vinter har pakket sammen og bliver nu skubbet ud i kulissen af foråret.
I dag er en helt speciel dag, for det er Keevas 4 års fødselsdag. Hun kom til verden d. 19. marts 2006 og kuldet kom til at hedde De Sorte Pirater. Hun kommer fra Jylland, så jeg var kun ovre og se og vælge hende én gang. Jeg tilbragte en lang eftermiddag hos opdrætteren og fik lov at betragte og udvælge mig en blandt 3 tæver. Bortset fra at det egentlig slet ikke var mig, som valgte Keeva. Hun valgte mig. Med det samme! Hun var der hele tiden, kravlede op på mig, ville nusses, lege og så på mig - lige ind i mig - med de dér øjne! Jeg var umiddelbart vild med hende, den smukke lille og insisterende tøs, men opdrætteren og jeg var enige om, at jeg skulle give det lidt tid, inden jeg sagde, at hun skulle være Keeva. Men hun var allerede Keeva. Det ændrede 4 timer ikke på. Så selvfølgelig var det hende, valget faldt på, inden jeg igen drog hjem til øen.
Keeva og jeg har været meget igennem sammen. Som nogle af jer ved lidt om, har hun i 2008 været igennem en stor maveoperation og har haft mange problemer med sit sarte fordøjelsessystem efterfølgende. Syreangreb, refluks. Det har taget os 1,5 år at få hende på ret køl og tro mig, der var flere gange jeg troede, at jeg ville miste hende. Situationen opstod, fordi en dyrlæge (efter at hun havde fået watertail)i telefonen sagde til mig, at jeg roligt kunne give hende en kodimagnyl. Jeg blev ved med at spørge, om han virkelig mente det, og det gjorde han! Jeg havde mine tvivl, men jeg var desparat fordi tøsen havde virkelig ondt, så jeg kørte afsted til tanken, købte kodimagnyl og gav hende en. Resten er historie. Det gør så ondt, at jeg slet ikke skal fortælle den nu.
Keeva har været glad og ved godt mod hele vejen igennem. Hun er intet mere end fantastisk. Hun er sød, følsom, dygtig og meget nem at træne ... Og så har hun jo de dér øjne, som ikke kun forfører mig, men også alle andre, hun møder på sin vej. Der er noget med det blik! Hun er min trofaste løbemakker og tro mig, hun holder "mor" i form! Vi har trænet lydighed, gået til samarbejdstræning med klikker, jagttræning, apportering og markprøve og ikke mindst rally, som vi fortsætter her i foråret.
Jeg er dybt taknemmelig for, at Keeva er hos mig i dag og kan fejre sin 4 års fødselsdag. Hun er så speciel. Tillykke søde Keeva.

Keeva betyder smuk på Gælisk. Og det er hun!


12 kommentarer:

  1. Tillykke til Keeva,
    Hun er virkelig meget smuk og elegant slank. Håber hun er stærk og ovre de værste problemer med mave og fordøjelse.
    Skal hun have et gnaveben i dag ?
    God fredag
    Knus Karina

    SvarSlet
  2. KEEVA STORT OG HJERTELIGT TIL LYKKE MED DIN 4 ÅRS FØDSELSDAG.
    Megan, det er en vidunderlig historie du fortæller.
    Nyd dagen.
    Knus

    SvarSlet
  3. Kære Megan
    Tillykke med din smukke Keeva.
    Din historie om hende går lige i mit hjerte.
    Da jeg mødte Mozart første gang, sad han og så mig ind i øjnene i over 5 minutter. Han vidste, at han skulle med os, og han så mig an. Jeg bestod. Det viste hans reaktion mig, da jeg kom hjem fra Portugal. Rigtig god dag til dig og dine hunde:-)

    SvarSlet
  4. Gratulerer med dagen!!!:)
    Huff... det er ikke godt når hundene ikke er i form... Odin har også en skral helse... han er så allergisk og har eksem. I perioder hører jeg han hele nattern hvordan han kaver for å få puste. I vinter har han gått på Homeopatmedisin og har faktisk vært friskere enn noen gang!:) Ingenting gleder en matmor mer!!:)

    Ha en fantastisk dag både du og Keeva!:)

    SvarSlet
  5. Stort TILLYKKE til Keeva med de 4 år :)

    Det var rørende at læse hendes historie, Megan. Hun har haft nogle prøvelser i sit unge liv. Godt er det, at I fandt hinanden, så hun får al den kærlighed og omsorg, som hun har behov for.

    Nogle gange strejfer den tanke mig, om syge hunde (og andre kæledyr) i travle børnefamilier mon får den omsorg og pleje, som de har behov for. Det kræver megen indleven at opdage, hvis fx en hund er syg. De viser det nødigt og sygdom opdages ofte først, når det er alvorligt.

    Øjenkontakten var også det, der bandt Rufus og mig sammen på en studs :) Vi skulle have hinanden, selvom vi dengang ikke måtte have hund og slet ikke havde tænkt på at få en. Men alt løste sig til det bedste :)

    Tillykke til dig også, Megan. Det glæder mig, at I fandt hinanden, du og Keeva, den gang for 4 år siden.

    Rigtig god dag til jer alle - og endnu mere tillykke til Keeva :-)

    SvarSlet
  6. Snufs....og mange gratulasjoner til Keeva:) en rørende historie og ja, selvfølgelig var det Keeva som valgte deg:) Det er slik det...
    Jeg ovetok Major når han var 8 mnd. Når jeg kom for å hente ham, ropte oppdretter etter oss, at dette så da lovende ut, for Major kikka seg ikke tilbake engang. Han gikk glad ved min side. Slikt skjønner hunder.
    Jeg er glad Keeva er frisk og holder mor i form:)
    Nå skal jeg strax reise på hytta...JIHA:)
    Ha en flott dag, Major hilser til den flotte jenta, klem fra meg til deg:)

    SvarSlet
  7. Stort tillykke med Keeva´s 4 års fødselsdag. Hvor er det sødt at hun valgte dig - Kenzo valgte også os :P Sikke en omgang hun har været igennem med maven. Endnu en gang tillykke med din dejlige Keeva ønsker Kenzo og jeg. KNUS

    SvarSlet
  8. Gratulerer til Keeva! Og til mor. ;-)
    Nydelig hund, og nydelige øyne. Jeg håper å få sett henne engang.

    God helg og deilig kveld til deg.
    Eirin

    SvarSlet
  9. Hun ser bare dejlig ud, og du er heldig at have en så velafbalanceret og klog hund. Jeg ved du værner om hende, så hun er godt passet på. Tillykke med hendes fødselsdag.
    Vi glemmmer desværre ofte Karlas. Ikke fordi hun bemærker det :-D men det er da lidt sjovt at fejre. Vi havde jo også rejsegilde på hendes hundehus.
    Jeg kender - som de fleste andre hundeejere - den der bekymring, når hunden ikke er helt fit. Karla halter stadig på udvalgte tidspunkter og var til dyrlægen i går. Hun kom hjem igen med smertestillende tabletter til den næste uge. De gør hende meget rolig. Hun er nærmest ikke til at kende. Overhovedet ikke damp-agtig! Nu får vi se...men mor her er meget bekymret. De hunde....:-/
    God weekend til jer alle på matriklen.
    Knus
    Katrine

    SvarSlet
  10. Gratulerer med overstått 4-års dag til nydelige Keeva.
    Dette var en fantastisk historie.
    Så bra at Keeva nå er i fin form og at hun holder deg i form.
    Hva er egentlig kodimagnyl?

    Jeg ønsker deg og dine en herlig helg!

    SvarSlet
  11. Det var virkelig gribende at læse - tillykke med din dejlige Keeva! Jeg kan sagtens forstå de bånd, man kan have til sin hund, når du fortæller. Jeg håber, du vil have hende mange år endnu, for hun er noget helt specielt!

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.