tirsdag den 2. marts 2010

Skrantedag


Jeg er ikke så tilfreds med min start på marts. I hvert fald har jeg fået godt ondt i halsen, er stoppet til og har sovet dårligt og lidt. Fuldmånesøvn. Det kan godt strække sig over et par dage. I dag bliver jeg hjemme fra arbejde. Jeg er ikke frisk.
Keeva er heller ikke helt frisk. Hun har fået dårlig mave. Det giver altid lidt ekstra udfordringer og bekymring, for hun har sart mave efter sin store maveoperation for 1 1/2 år siden. Længere historie, men hun lider af refluks og skal have syrehæmmer, hvis hun snasker og får noget skidt i systemet. Og det har hun åbenbart gjort. Desværre. Så den står på skånekost, zoolac og syrehæmmer.
Marts er ked af, at vi sådan skranter her i begyndelsen af hendes måned. Hun har sit hyr med vejret, som bød på både storm, sne og regn i går. Jeg skal lige i gang, siger hun undskyldende. Det er altid lidt svært i starten. Jeg håber, at hun snakker om at få foråret i gang. Det er vi jo mange, som efterlyser. Men marts skal jo lige have en chance og det giver vi hende selvfølgelig. Øvelse gør mester!

9 kommentarer:

  1. Godmorgen Megan

    Rigtig god bedring til dig og Keeva. Håber I får det bedre op ad dagen og kan hygge jer lidt.
    Jeg kan godt forstå du bekymrer dig for Keeva. Vores Molly, blev opereret for et år siden og vi troede ikke hun klarede det. Puha, vi mærkede hvor meget, vi holder af hende og ikke vil miste hende.
    Drik noget varmt i dag, og hold dig under dynen.
    Mange gode hilsner til dig
    Karina

    SvarSlet
  2. Det lyder som en barsk operation, Keeva har gennemgået. Det er synd, at hun lider af refluks, især for en labrador, som elsker mad :)

    Jeg må også have købt noget Zoolac, som jeg kan forstå er godt mod dårlige hundemaver.
    Rufus får dryppet ører i disse dage. Han er ikke generet af kløe længere.

    Rigtig god bedring til dig og Keeva. Mange klem :)

    SvarSlet
  3. God bedring både til deg og Keeva!

    God klem

    SvarSlet
  4. Hej Lone
    Ja, det var en stor operation. Hun havde - på grund af en dyrlæges helt forkert råd efter en slem watertail - fået en kodimagnyl. Den sætte hendes mave helt ud af spil. Efter en uge med flere dyrlægebesøg og indlæggelser, blev hun opereret på Karlslunde Dyrehospital, hvor de er eksperter i mave/tarm. Alt gik fint, men hendes system har været sart efterfølgende og vi har måtte ty til antepsin misktur, håndfodring og som sagt syrehæmmer, når hun får spist noget dårligt. Og det gør de jo desværre, de labradors! Hun har snasket to gange i denne/sidste uge og det giver altså dårlig mave og for meget syre. Men i det store og hele har hun det godt og er blevet meget stærkere, så det er dejligt.

    Tak til jer alle for dejlige ønsker om god bedring. Jeg drikker, læser og bliver indendørs!

    Knus fra Megan

    SvarSlet
  5. Tack för titten hos mig!
    - roligt att besöka din sida också.

    Hälsa den gule, sorte och brune från mig. Väldigt fina hundar.

    /Mats

    SvarSlet
  6. Ja hun skal lige have smeltet alt sneen, og hun gør sit bedste hende marts..
    Det er altid surt med ondt i halsen, men jeg håber i for en god dag, trods alt..
    Smil fra øen.

    SvarSlet
  7. Øv, rigtig god bedring til både dig og til Keeva, Megan! Jeg håber, I kan hygge jer, når du er nødt til at blive hjemme.

    Nu må marts gerne vise sine gode sider og byde på lidt forår :-) Varme klem til dig!

    SvarSlet
  8. Kære Megan, Øv hvor træls med sådan en omgang for Keeva - og dig selvfølgelig. Håber I snart får det bedre igen begge to. Du spurgte mig forleden (da vi gav Kenzo skånekost) om vi kendte Zoolac - det gør vi - og bruger det også men prøver som regel med skånekost et par dage først - alt afhængig af hvor slemt det er. Ja her sner det jo en hel del lige nu... Kom så forår! Knus og god bedring til jer to.

    SvarSlet
  9. Huff da...en kjedelig start på mars. Keeva`s plager hørtes ille ut. Labradorer er jo så matglade.
    Hold dere innomhus og plei dere selv.
    Riktig god bedring til dere begge:) Så håper jeg mars gir oss noen vårtegn...
    Klem fra Major og meg:)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.