onsdag den 3. marts 2010

Hos dyrlægen


Så har jeg været med Keeva til dyrlæge. Vi måtte vente i 40 minutter pga et akut tilfælde. Det kan man jo næsten ikke sige noget til. Ved godt, hvordan det ville være, hvis det var ens egen hund. Så Keeva og jeg væbnede os med tålmodighed dér i venteværelset og tålmodighed er ikke vores stærke side.
Endelig kom vi ind til dyrlægen. Hun undersøgte Keeva, men kunne ikke finde noget alvorligt HELDIGVIS. Hun sagde, at hun kunne mærke at Keeva stadig havde lidt gæring i maven og teorien er ligesom min, at hun har spist noget skidt, som har givet hende diare og opkast og hendes mave er jo ikke en hvilken som helst mave. Summa summarum: Keeva har fået noget pasta som alternativ til Zoolac, noget nyt noget, som skulle være endnu bedre. Det hedder Pro-Kolin og indeholder lidt ekstra i forhold til zoolac, et medicinsk ler, som indkapsler "dårligdom", så man undgår ekstra ubehag, mavesyre m.m. Dyrlægen fortalte, at man helt tilfældigt havde opdaget dette lers gode egenskaber i maven, da man så papegøjer (vistnok i Australien) spise det ved strandkanten. Papegøjerne spiser mange bær, hvor nogle er deciderede giftige, og leret går altså ind og indkapsler giften og gør bærene fordøjelige for papegøjerne og mindsker generne. Naturen er klog!
Keeva havde i øvrigt taget over 2 kg på siden sin sygdom og det er et godt tegn. Det kan være svært for maveopererede at tage på igen. Så skal hun heller ikke veje mere, vægten stod på 29,5 kg. Det er absolut maks synes jeg ...
Keeva har fastet siden i går aftes, men nu skal hun have små måltider skånekost og altså pro-kolin samt eventuelt syrehæmmer, hvis jeg finder det nødvendigt. Dyrlægen forventer, at hun er "fit for fight" i løbet af 2-3 dage. Det satser vi på!
Jeg er helt bombet! Tror vist jeg skal have mig en morfar på sofaen ... og så må jeg da vist også hellere pleje min dårlige hals. Den havde jeg helt glemt!

3 kommentarer:

  1. Ah...så bra:) Nå ble jeg glad:) Så satser vi på at 2-3 dager gjør underverker:)
    Ja, nå kan du finne sofaen og huske deg selv:))
    Klemmer:)

    SvarSlet
  2. Skønt indlæg! Godt at hun må spise igen. Vi fik nu forøvrigt også pro kolin sidst. Synes også jeg har læst om en 3. slags men det er de to (og mest zoolac) vi har fået ved dyrlægen.

    Jeg håber både du og Keeva kan få sovet lidt. Jeg har lige hvilet i 1½ time og sikke en fantastisk lur. God bedring begge to. Knus fra mig og vink med labben fra Kenzo til de damer :P

    SvarSlet
  3. Major&Meg, tak for din søde kommentar! :0) Ja, vi satser, håber og tror. Jeg har sådan lyst til en lille gåtur ud i solskinnet. Godt med tøj på. Håber at være frisk igen til jobbet i morgen. Afhængig af både det ene og det andet.
    Klem til dig og Major!

    Anette, også tak for din hilsen og ikke mindst Kenzos! :0) Jeg faldt nu ikke i søvn, tror jeg trænger til lidt lys og frisk luft! Jeg lister ud iført godt med tøj. Solen skinner jo!
    Knus

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.