fredag den 12. marts 2010

Vådt hurtigløb


Så kom jeg endelig ud og løbe igen. Der er gået næsten to uger siden sidste tur. Jeg har været syg og og og ... så har jeg restitueret. Lad os sige det sådan.
I dag vidste jeg bare, at jeg skulle afsted igen. Det er regnvejr, luften er fugtig, vejene er våde. Haven har fået helt sin egen sø. Det er tåget og det er gråt.
Jeg lagde ud med at løbe med Keeva, turbotøsen. Hun er en spæner og jeg kunne da godt mærke, at det gik ret stærkt, men jeg trængte bare sådan, at mine ben fulgte med. Jeg nød lyden af løbeskoene mod asfalten, rytmen kom med det samme. Derudaf!
Efter et stykke tid fik jeg set på farten. Vi var klart over gennemsnittet og jeg begyndte at tænke: Er det her smart? Du har jo lige været syg. Så kunne jeg mærke de tanker i benene, som blev lidt tungere, men Keeva mærkede ikke noget. Hun havde fokus på vejen foran os og løb i front ... stærkt!
Vi løb 5 kilometer og slog vores egen rekord på den distance og den rute, jeg kalder "løb med hund på skift". Aimee gad ikke rigtig løbe i dag, så jeg løb en lille langsom tur med hende ... gearede langsomt ned. Det var nok en fornuftig disposition.
Da jeg strakte ud, kunne jeg mærke benene sitre under mig. Jeg var virkelig "udmattet". Jeg havde ikke åndenød, konditionen fejlede ikke noget, men jeg kunne godt mærke, at jeg har været syg og energien ikke er helt i top. Men hvilken tur! Man bliver lidt høj ..
Nu skal vi have pizza og rødvin, skal vi, kæresten og jeg.

Billedet? Fik bare lyst til at se på solbær. De er smukke. Og de smager!

4 kommentarer:

  1. *ler* du må være forsiktig...ja, husk du har vært syk men du startet med friskt mot må jeg si:)
    HAr vært ute i snødrev vi...deilig det også til tross for at vi heller ville hatt vår:)
    Nyt kjæresten, pizza og rødvin, nyt kvelden:)
    Stor klem fra meg...som også skal nyte rødvin snart...god helg:)

    SvarSlet
  2. Tillykke med din hurtige tur, hvor er det sejt og flot. Det lyder som om alt gik op i en højere enhed...

    Var det ikke også dejligt at mærke udmattelsen bagefter?

    Mine ture har også nogle sjove navne ligesom jeg kan læse dine også har. Jeg har en ketchupflaske-tur, og en tur der hedder sømkassen. Jo jo.

    Rigtig god aften med rødvin og pizza

    knus karina

    SvarSlet
  3. Guri, håber I også har en hyggelig aften med rødvin og og ... Der er nu noget over fredage!
    Klem til dig

    Karina, jo det var faktisk dejligt at mærke udmattelsen. Benene rystede lidt under mig. Men det er OK, det kan jeg mærke nu.
    Ja, jeg har mange sjove ture med skønne navne eller rettere ... mange skønne ture med sjove navne! :0) Jeg har også en der hedder "Ned til tossen og retur" ... Jeg er glad for min Garmin Forerunner og vild med, at man kan stoppe tiden, når hundene lige skal, hvad de nu skal og man skal stoppe op. Det er da også meget sjovt at se, hvor mange kalorier, man forbrænder, inden man går hjem og spiser pizza og drikker rødvin. GRINER.
    Knus til dig!

    SvarSlet
  4. Det lyder som en overskudstur, selvom du har været nede med syg og andet. Keeva savnede sikkert også både tur og tempo. :-)
    Du kan faktisk sætte uret til "autopause", så det stopper automatisk, når man stopper op - for os, når hundene skal snuse eller tisse eller hvad de nu skal.
    Og jeg kan se, at jeg skal til at komme ind i kampen med skøre navne til turene.. mine hedder bare ingenting eller St. Dyrehave.. opfindsomheden springer ligesom i øjnene...
    Knus fra mig

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.