torsdag den 4. marts 2010

Virkelig god bog

Jeg er færdig med bogen af Elizabeth Gilbert "Eat, Pray, Love", som jeg tidligere har skrevet om. Åh, den var god! Jeg blev grebet og den var svær at lægge fra sig igen. Jeg fik mange åbenbaringer undervejs, men også mange gode grin, smil. Kloge ord. Sjove ord. Vidunderlige ord! Jeg kan kun takke Liz fordi hun skrev bogen og delte sin rejse og ord med os. Og Eirin for at anbefale den ikke mindst! Jeg får en umiddelbar lyst til at gøre gengæld, men som Liz slutteligt skriver i bogen:

In the end, though, maybe we must all give up trying to pay back the people in this world who sustain our lives. In the end, maybe it's wiser to surrender before the miraculous scope of human generosity and just keep saying thank you, forever and sincerely, for as long as we have voices.

Nu skal jeg vælge en ny bog at gå i gang med. Eller måske skulle jeg få læst "Det Forsvundne Tegn" af Dan Brown færdig. Den er ikke dårlig, men den giver mig heller ikke ret meget. Jeg er underholdt, men jeg er ikke fastholdt. Er det for meget at forlange? Måske af Dan Brown, for han smider om sig med tegn, de forsvundne og andre og jeg mister koncentrationen i udredningen af betydningen. Det er simpelthen ikke spændende nok - det er for meget! Historien bliver væk i tegn og titlen skulle måske heller have været: Den forsvundne historie. Men jeg vil dog læse den færdig. Absolut.

Men lige nu vil jeg bare nyde eftersmagen af den dejlige historie, jeg netop har afsluttet.

8 kommentarer:

  1. Iiih, hvor jeg kender den fornemmelse. Det er antiklimaks, når man netop har afsluttet en bog, der har gjort indtryk! Man ved ikke rigtig, hvordan man skal starte på en ny - for den kan i hvert fald ikke blive lige så god.

    På trods af min skræk for at Gilbert's bog var lidt for selvhøjtidelig, 'jeg-har-set-lyset' osv. så var jeg også meget begejstret - og der var nogle rigtige gode grin også. Men jeg fik også nogle åbenbaringer ved at læse den. Til gengæld tror jeg ikke, at jeg vil læse efterfølgeren - der begynder det pludselig at lugte lidt for meget af lette penge!

    Det er nemlig også den fornemmelse jeg har med Brown - han er kørt fast i sine koder nu! Jeg brød mig overhovedet ikke om The Lost Symbol - jeg kedede mig bravt hele vejen igennem; og jeg håber, at han stopper legen nu.

    God fornøjelse med læsningen - for der kommer jo andre fantastisk dejlige bøger!

    SvarSlet
  2. Hej Nille
    Lige nøjagtigt - et antiklimaks! Ja, det var en dejlig bog. Jeg synes nemlig ikke, at hun prædiker "jeg har set lyset" overhovedet, hun gør det meget åbent og personligt og med plads til, at den enkelte kan gøre sine egne indtryk. Jeg synes, det er en meget rummelig og givende fortælling.

    Hvad Dan Brown angår, ja du har helt ret, han er nemlig kørt fast i sine koder! Denne her kode har han ikke selv kunne knække ... men eftersom jeg er nået så langt - trods alt - så læser jeg den lige færdig, tror jeg.

    SvarSlet
  3. Åh jeg er ærgelig over at jeg ikke er særlig stærk i engelsk..
    Øv.

    SvarSlet
  4. Mette, den er ved at blive oversat!!! Checkede det lige og kan se på saxo.com at den er på vej. Den kan allerede forudbestilles og kommer på dansk til at hedde: Spis, Bed, Elsk.

    SvarSlet
  5. Gilberts bok høres så fin ut, jeg skal sjekke opp om den er/blir oversatt til norsk også.

    The lost symbol leste jeg for litt siden (fikk den til jul), og jeg er enig med det du sier. Den var forsåvidt spennende, men den var ikke fengslende. DaVinci koden og Engler og demoner var bedre, synes jeg.

    Ha en fortsatt fin kveld :)

    SvarSlet
  6. Jeg har hørt om boken Spis.Be. Elsk, og har veldig lyst å lese den;)
    Nydelige hunder du har:)
    Ha ei god helg:)

    SvarSlet
  7. Heisann Megan.
    Er det samme bok som heter "Spis, elsk, lev" på norsk mon tro? Den holder nemlig jeg på med! Jeg har nettopp begynt på den, men liker den godt hittil :)

    Tusen takk for oppmuntrende kommentar inne hos meg! Jeg gruer meg veldig til Kaja skal legges i narkose imorgen, og det er forferdelig å gå å vente på resultatet av analysen! Men vi får krysse fingre og tær og håpe det går riktig vei! Hun er jo så ung!!

    SvarSlet
  8. Einy, ja fra pålidelig kilde har jeg fået at vide, at bogen hedder bogen "Spis, Elsk, Lev" på norsk :0) Så det er jo den, du er i gang med lige nu. Håber du nyder den!

    Jeg krydser fingre for Kaja, håber operationen er gået fint. Nu kommer rekreationen og selvfølgelig ventetiden på resultat af analysen. Det er ikke sjov, men tro og håb det bedste! Som du skriver, hun er jo så ung!!!
    Klem til dig

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.