tirsdag den 2. marts 2010

En taxichauffør i New York


Jeg har været i New York to gange og har været begejstret begge gange. Jeg kan godt lide New York! Det er en levende by fyldt med spændende og meget venlige mennesker. Når jeg tænker på New York og de gode oplevelser, jeg har haft dér, er der specielt en hændelse, som jeg husker og mærker stadigvæk. Et møde med en indisk taxichauffør.
Jeg havde været til et møde og skulle tilbage til mit hotel. Eftersom mit firma betalte og jeg i øvrigt var træt ovenpå en lang dag og bare ville tilbage til hotellet og have mig et velfortjent bad, besluttede jeg mig for at fange en taxi hurtigst muligt. Det har jeg altid været god til ... eller heldig. Når jeg har brug for en taxi, så kommer der en taxi!
Det gjorde der også denne gang og i denne taxi sad en indisk taxichauffør. Han åbnede døren for mig og jeg sprang ind på bagsædet, som man jo oftets gør. Men i stedet for at spørge mig, hvor jeg skulle hen, var hans første ord til mig: Are you leo or sagittarius? Hårene rejste sig på mit hoved. For det første er jeg jo selv meget astrologisk interesseret. Og for det andet er jeg jo SKYTTE! Hvordan kunne han vide det? Eller i hvert fald se - efter så kort tid - få sekunder - at jeg var enten løve eller skytte - et ildtegn? Men det kunne han. På forsædet ved siden af ham lå en bog om astrologi. Den viste han mig. Fik jeg overhovedet sagt, hvor jeg skulle han? Vi talte om astrologi, jeg bekræftede selvfølgelig at jeg var skytte og så snakkede vi bare. Skøn accent, den indisk/engelske. Jeg kan slet ikke huske, at taxien bevægede sig og at jeg kom fra A til B. Den indiske taxichauffør med interesse for astrologi forførte mig med sin viden om emnet. Han kunne noget, sådan helt instinktivt. Han kunne se folks soltegn. Nogle gange var han i tvivl om to tegn, men det var altid to tegn, som umiddelbart kan ligne hinanden som altså de to ildtegn. Jeg var imponeret. Tit ser man ikke soltegnet ved første indtryk. Hvis man ser noget, så er det ascendanten, som dominerer og den, man umiddelbart viser verdenen.
Men dengang i New York var der altså en indier, som så lige igennem masken. Den tur husker jeg! Den tur er jeg taknemmelig for!

5 kommentarer:

  1. Jøsses...skjønner hårene reiste seg...
    En spesiell opplevelse dette ja. Enkelte har et syn som kan være skremmende men også godt.

    Ha en fotsatt god dag med å pleie deg selv, klem fra meg:)

    SvarSlet
  2. Se, det er lige sådan en historie, som er hvorfor man lærer nogle personer så godt at kende på blogs'ne. En sådan historie ville måske først komme en eller anden dag, hvor samtalen lige var om New York. Nu kommer den, når du selv synes og tænker tilbage på den. Tit tænker vi jo tilbage på de særlige historier og episoder, som har været fulde af betydning for os. Og samtidig har vi ikke lige den relevante situation, hvor vi kan fortælle vores historie. Forstår du?
    Jeg synes, at det var en vedkommende og dejlig oplevelse, som du har delt ud af. :-)
    En fortsat god aften til dig - håber du er i bedring.
    Knus Katrine

    SvarSlet
  3. Katrine, jeg forstår godt hvad du mener. Jeg kom i tanke om historien, fordi jeg har tænkt lidt astrologi igen på det sidste og fordi min ex og hans kone lige har været i New York og skulle have nogle fif. Du har ret. Sådan en historie kunne nemt blive "glemt" ... eller i hvert fald hengemt. Nu er den i stedet her! :0)

    Major&Meg, ja jeg får næsten kuldegysning hver gang, jeg kommer i tanke om episoden.

    Knus Megan

    SvarSlet
  4. Godmorgen Megan,

    Nogengange her i livet oplever man noget helt usædvanligt og er det tilfældigt? Jeg tror det ikke. Jeg tror, der er en mening med at tingene sker. Og måske denne taxachauffør var en gave til dig.

    Fantastisk!

    Håber du har det bedre i dag og Keeva med.

    Knus Karina

    SvarSlet
  5. Jeg har også vært i new York noen ganger nå, og det er gøy når man treffer på spennende nye mennesker.
    Jeg er også intrs i astrologi, og gjetter alltid folks stjernetegn. Nå er det lenge siden jeg har lest i bøkene mine, så jeg er litt ute av det, men kanskje jeg skulle ta det opp igjen.
    Jeg er forøvrig et jordtegn, en jomfru!!

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.