lørdag den 6. marts 2010

Bare være


Solen skinner smukt denne morgen. Det er frostvejr, men vinden er forholdsvis stille. Betragter marts i håb om, at hun får øje på ham. Ser hans store potentiale. Men lige nu sover marts. Hun ænser ham ikke og jeg håber, at det bliver ved det. Der er nogen, vi bare ikke ser. Ikke mærker eller registrerer. De kommer og går. Vi hilser måske på hinanden. Nikker. Men der efterlades ingen spor i sjælen eller hjertet. Andre derimod. Vi aner ikke hvorfor, men de drager os umiddelbart. Vi ser ind i et par andre øjne og opdager med et noget mere. Et glimt af en anden sjæl, som siger os noget. Sympati. Vi føler os umiddebart godt tilpas ved at være i deres selskab, også selvom det kun er i korte minutter.
Jeg har sovet dårligt igen. Jeg vågner efter en times tid og er lysvågen. Pling. Jeg føler mig fredfyldt og har gode tanker. Jeg er ikke plaget af stress eller ting, som gør mig utryg. Men jeg er vågen! I går gik jeg ned i stuen, spiste et stykke knækbrød og så på stjernerne. De var smukke, enkle klare og gav absolut mening på nattehimlen. Jeg kunne have stået der i timevis og bare stirret på himlen, men det var jo lidt koldt. Tilbage i sengen faldt jeg endelig i søvn og har da vist fået 5 timers søvn. Ikke helt nok. Men pyt! Det accepterer jeg. Jeg kan glæde mig over, at jeg udover indkøb og rengøring ikke har de store planer for weekenden. Der er tid til bare at være. Og det vil jeg ... bare være mig! Det er det, jeg er bedst til!

5 kommentarer:

  1. Hej søde Megan. Håber din dag bliver dejlig og energigivende. Ved at turene med hundetøserne kan vende tingene for dig, så du bliver glad og tryg igen. Et MEGET STORT knus til dig

    SvarSlet
  2. Godmorgen Megan,

    Sikke et dejligt og harmonisk indlæg at læse. Jeg kan se det hele for mit indre blik og fornemme hvordan du har det (tror jeg).

    Jeg er på arbejde, har været til træning inden og sidder nu med havregryn og kaffe og læser din blog. Skal snart i gang....

    Rigtig god dag og stjernekigning i aften :)

    Knus Karina

    SvarSlet
  3. Å stå å se på en himmel full av stjerner er vakkert...og beroligende:) 5 timer søvn er ikke mye men kanskje du ikke trengte mere akkurat i natt:)
    Ja, gjør det du er best til:) Vær deg selv uten store planer:)
    Herlig:)
    Stor klem fra meg på lørdagen:)

    SvarSlet
  4. Vakkert skrevet. Å være stille og se på nattehimmelen gir ro i sjelen.
    Nyt din rolige helg, og ha en fortsatt fin dag :)
    Her er det strålende sol, men kaldt. Jeg skal straks i gang med rydding og vask. Blir rolig helg her også.

    SvarSlet
  5. Jeg håber du får en god søvn i nat, Megan! Jeg kender også til at være lysvågen midt om natten og at stå og kigge på stjerner.
    Ha' en rigtig god weekend, klem :-)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.