torsdag den 11. marts 2010

Anderledes



Noget er anderledes derude i dag. Noget er anderledes herinde. Bedre. Så meget bedre!
Morgenturen med hundene var en tur ud i foråret. Fuglesang i mørket, en mild luft og ingen vind. Trods tidspunktet, som jo er dér, hvor jeg normalt møder i hvert fald et par pendlere i deres bil på vej mod motorvejen, på vej mod København, så mødte jeg ingen i dag. Vi gik over broen ved åen og jeg kunne høre vandet risle. Strømme. Vandet er vågnet!
Jeg er blevet helt vild med marts! Hun er fuld af sødme og gode intentioner. Kom, sagde hun til mig inden turen, du kan godt glemme støvlerne i dag. Tag bare dine salomon kondisko på (de er simpelthen så gode at gå i!). Det var en befrielse at kunne smide bare lidt af alt det tøj, som har tynget mig gennem vinteren. Holdt mig varm, ja, men alligevel tynget.

Der er forår på vej, tro mig!

Billedet er fra mit besøg hos en kær ven i Nordjylland sidste år i marts. Katten var godt klar over, at mine tøser ikke er vant til katte - MEN hvor ville hun dog gerne ind alligevel!

7 kommentarer:

  1. Sikke et dejligt indlæg.
    Glæder mig at læse du kan mærke foråret. Måske min løbetur alligevel bliver til noget.... Føler mig så træt pt.
    Søde hunde og fin kat. Tænk, sådan kan marts altså og se ud.
    I går fik jeg øje på vores græsplæne. Det er godt nok længe siden den har kunnet ses ude i haven.
    Jo det går den rette vej heldigvis.
    I morgen har jeg fri, så en lang weekend venter :)
    Hav en god dag
    knus Karina

    SvarSlet
  2. Godmorgen Megan

    Nysgerrige hunde i vindueskarmen. Rigtig godt billede. Man kan næsten mærke, hvordan de sitrer.
    Her til morgen er det +grader her hos os. Til stor glæde for alle. Snebunkerne bliver mindre og mindre dag for dag, så hvis nattefrosten bare kunne humme sig og smutte nordpå, ville det være helt fint.
    Kan du ikke give den besked videre til fru Marts? :-)
    Håber at komme en tur i skoven senere i dag.
    En god og lun dag til dig.
    Knus Katrine

    SvarSlet
  3. Godt Billede..Du må udgive en bog, med all dine betragtninger om månederne..

    SvarSlet
  4. Jeg havde også fornemmelsen af foråret i morges, Megan. Først i næseborene, da jeg trådte ud af døren - og så hørte jeg fuglesangen :)
    Her har det regnet en anelse i nat, så jorden duftede helt vidunderligt.

    Hvor er det et smukt billede af dine piger, som kigger på det lille pelsdyr derude :-)
    Mange klem til dig og pigerne.

    SvarSlet
  5. Fint innlegg og jeg er enig med deg! Mars er helt fantastisk! SElv om vi fortsatt har mye snø her går det motr varmere tider og det er fantastisk!

    Herlig bilde!! Det er jo en tøff katt tydeligvis :)

    Det er så dumt med barn som er redd for hunder ja. Jeg synes rett og slett synd på dem, fordi jeg vet hva de går glipp av.Den beste medisinen mot barn (og voksne) som er redd for hunder er å anskaffe hund eller tilbringe mye tid sammen med en hund eller flere :)
    Min kjære var livredd hunder når vi ble sammen for 8 år siden...men nå henger han gjerne rundt halsen på en grand danois og har 2 hunder selv! Så man kan heldigvis bli helbredet fra hunderedsel :)

    Ha en flott dag!

    SvarSlet
  6. HErlig...jeg hadde også en herlig vårmorgen her i dag. Våknet og følte meg så opplagt. Ute var det +5 og oppholds. På med turklær og de gode turskoene, Major og jeg fikk en lang deilig tur:) Det var godt:)
    Ser katten prøver å stirre jentene i senk der, morsomt bilde:))
    Ønsker deg en god vårdag videre, klem fra meg:)

    SvarSlet
  7. Mars har kommet her også (selvfølgelig).. og hun er ufortsigbar, det er regn, snø, mildt og kaldt. De siste 2 dagene har hun vært veldig mild og vinteren blir jagt på dør.

    Jeg elsker alle 4 årstidene, men i en liten måned fremover så blir det nok litt tussig.. regn, veeldig glatt og grått. Men så kommer våren med nytt liv, hærlig :-) Man må bare nye overgangene.

    Ha en fin kveld, Klem Heidi og Balder

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.