fredag den 19. februar 2010

Svenske oplevelser


Der er en helt specielt dejlig smag over denne tidlige morgenstund. På overfladen virker alt som sædvanlig, men noget er anderledes. Jeg har fri! Fredag morgen og en lille forlænget weekend venter forude. Så smager kaffen endnu bedre.
Planen er en tur til Sverige. Bare et lille smut over broen og op til Höganäs for at se på keramik og andet godt. Helsingborg på tilbagevejen. Kæresten og jeg i bondebilen. Vi er glade for de små ture hinsidans. Der er noget over at køre over broen til Sverige. En lille smule eventyr. Dagen i dag er dedikeret til svenske oplevelser.
Jeg var ellers spændt på, hvad februar havde at sige til vores planer. Hun skejede rigtig ud i går og legede kispus med en snestorm, som lagde et hvidt tæppe over det sjællandske, inden jeg skulle hjem fra arbejde. Heldigvis var det lige over frysepunktet, så det meste endte som gråt sjap på de større veje. Februar hyggede sig rigtigt. Så meget, at hun sover sødt her til morgen og det er jeg glad for. Hun opdager slet ikke, at vi starter bilen og smutter en tur over broen.

Billedet er lånt på TV2.dk

8 kommentarer:

  1. Hej Megan,

    Hvor dejligt med en lang weekend med eventyr.
    Håber du finder nogle gode sager at tage med hjem og som du kan glæde dig til at finde en plads til i dit nye hus.

    Nu må I køre forsigtig i bondebilen ;)

    Kh Karina

    SvarSlet
  2. Godmorgen Megan, Vil blot ønske jer en rigtig god tur til Sverige - lyder da som en skøn plan. God fredag og tusind tak for dine skønne opmuntrende kommentarer på min blog. De varmer! Kærlig hilsen Anette

    SvarSlet
  3. Godmorgen Megan. Hav en god tur hinsidan.
    Black sender møffer til tøserne.
    Knus Kisser

    SvarSlet
  4. Også godmorgen herfra. Jeg er selv for en gangs skyld lidt tidligt oppe....nå ok kl er jo halv ni, men alligevel...;-)
    Jeg ønsker jer en god tur til Sverige. Det lyder helt vildt hyggeligt med en udflugt og en formål. Håber I får en dejlig dag.
    Kh Katrine

    SvarSlet
  5. Det er altid eventyr at komme lidt væk hjemmefra synes jeg! Intet er for kort eller langt til at kvalificere sig til det i min verden!

    Hav en dejlig weekend i det svenske!

    SvarSlet
  6. Høres deilig ut med en tur:)
    Her er februar blitt kald...-8 og kraftig vind. Kos dere på tur til Sverige, klem fra meg:)

    SvarSlet
  7. Oj! På eventyr!!:) God tur til deg og kjæresten:)

    Klem

    SvarSlet
  8. Velsignet god tur, det lyder sq godt med en tur til broderlandet..

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.