torsdag den 4. februar 2010

Bomuldståge


Ssssshh februar sover. Efter sin helt igennem storslåede snestorm har hun lagt sig til at sove lidt under et bomuldstæppe af hvid tåge. Derude hersker en stille mælkehvid tilstand. Februar snorker fra sit kammer på toppen. Jeg gik forsigtigt ned af trappen for ikke at vække hende. Jeg har nemlig planer om at komme afsted på arbejde i dag. Min bil skal lige varmes op og isen skrabes af, men der er ryddet både foran og bagved lågen. Forsigtig vil jeg køre ned af vejen her og ud til de større veje, som forhåbentlig er fine her til morgen. Kæresten er i hvertfald igen ude med sneploven. Det har egentlig været dejligt at være hjemme et par dage. Gå tur med hundene, når det er lyst. I dag har vi vandret i bomuldstågen, forsigtigt ned af vejen, for man kan ikke se særligt meget. Frem og tilbage. Nu sidder jeg her over morgenkaffen og gaber lidt, en tåget morgen i februar. Den 4. dag i den 2. måned.

7 kommentarer:

  1. Det er helt eventyrligt at læse om dine pensionærer, Megan :-) Jeg håber ikke, at du vækkede februar. Hendes bomuldståger er så smukke. Men nu skinner solen, så måske hørte hun alligevel bilen, da du kørte på arbejde :)

    SvarSlet
  2. Det må være dejligt, hvis du har mulighed for at arbejde hjemmefra, Megan - det kan jeg desværre ikke. Her skinner solen så smukt på det hvide snelandskab, og det håber jeg også det gør nede hos dig længere sydpå.

    ha' en rigtig god dag!

    SvarSlet
  3. Jeg har også kost meg med morgenkaffen :) Ute er det opphold nå, men overskyet. Tror mer snø vil komme utover dagen.

    Ha en flott dag :)

    SvarSlet
  4. Her har tågen også været lidt forbi. Den er heldigvis blevet fortrængt af solen, som trænger godt igennem. Det er min "sene" dag, men nu kan jeg ikke trække den mere. Jeg bliver nødt til at få startet bilen og bevæge mig ud på de spejlglatte veje.
    En god torsdag i sol til dig, Megan.
    KH Katrine

    SvarSlet
  5. Håper turen til jobb gikk bra, tror dere har fått mye snø....
    HEr er det faktisk "bare" -3 i dag..sola skinner, deilig:)
    Nyt dagen, klem fra meg:)

    SvarSlet
  6. Hej Megan,

    Ja det har været en fin og stille dag i dag. Godt hun alligevel blev udmattet, hende der frk. februar.

    Tak for din kommentar på min blog.
    Den Icebug model du har købt, er den med goretex?
    Ja du kan måske fornemme en smule misundelse mellem linjerne ;) ?

    Det ser ud som om du får rigtig god gavn af skoene i år.

    Jeg har malet loft og lavet lektier og ordnet tøj, så nu er jeg for alvor gået i sofa og vil ikke lave mere i dag. Jo drikke te og nyde aftenen.
    Håber du gør det samme?

    Kh Karina

    SvarSlet
  7. Kære Alle
    Tusind tak for dejlige kommentarer :0)

    Major&Meg, ja vi har fået MEGET sne! Men jeg kom godt på arbejde og hjem igen trods glatte veje.

    Karina, ja mine Icebugs (som jeg glæder mig vildt til!) skulle være med en slags goretex, der står "vannavstøtende overdel". De lyder perfekte også fordi de støtter medialt til overpronation. Lige til mig! :0)

    Ja, jeg laver også snart en god kande te og så skal jeg se "Sagen Genåbnet" på DR2.

    God aften til alle :0)
    Knus fra Megan

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.