torsdag den 18. februar 2010

Solsorten Kurt


Solsorten Kurt er opkaldt efter Henning Mankels Wallander. Kurt venter på mig under busken hver eneste morgen og jeg svigter ikke ham og hans venner. Jeg bringer æbler og forskellige fuglefrø. Lidt rugbrød kan de også lide. Jeg bliver glad over, at han trofast sidder det samme sted hver morgen og ikke er bange for mig. Han venter bare tålmodigt på sit måltid. Jeg pludrer lidt med ham og jeg kan næsten høre ham svare. Er det i grunden ikke en svensk accent, han har? Kurt elsker æblerne og går i gang med at spise, så snart jeg vender ryggen til. Hver morgen den samme rutine.
Februar, spørger du, og hentyder til månedens gæst på pensionatet. Hun har såmænd ikke sovet hjemme i nat. I går aftes forlod hun penionatet fordi hun kedede sig. Hun havde klædt om. Lidt udfordrende måske. Senere hørte jeg hende hyle om kamp med vinden. De har noget sammen, ingen tvivl om det. De er stadig i gang derude, mens nat bliver til dag og jeg drikker morgenkaffe.

Billedet er lånt på Natur & Fugle, Dansk Ornitologisk Forening

8 kommentarer:

  1. Hvor er Kurt smuk i sneen med sit gule næb og sit æble :) Det glæder mig, at han er opkaldt efter Wallander :-)
    Den februar, den februar...

    SvarSlet
  2. Kurt er sød:-)
    Kan du ikke bede Februar om at klæde sig lidt mindre udfordrene i fremtiden. Det er da en dating der vil noget.

    SvarSlet
  3. Hei på deg og takk for hyggelig kommentar;) Så hyggelig med besøk av nye som legger igjen spor etter seg;)
    Du skriver så godt, og din Kurt er virkelig søt!
    Ha en god dag, klem fra meg;)

    SvarSlet
  4. En skikkelig flott Kurt du har besøk av:) Skjønner ikke hvor småfuglene her har blitt av..masse mat har vi hengt ut men ikke en fugl å se...
    Enn at tollerne holder på skoene dine? Helt utrolig at dette skulle bli så vanskelig....
    Klem til deg:)

    SvarSlet
  5. God formiddag Megan :-)
    Vi er rykket nordvestpå i et par dage - til Tengslemark Lyng i nærheden af Sjællands Odde. Her er februar meget mørkere end i Karlebo. Selv det, som skulle være solnedgangsretningen i går eftermiddags var helt mørk og uigennemtrængelig. Alt virker som pakket ind i dyner. Ikke så indbydende...
    God torsdag til dig.
    Kh Katrine

    SvarSlet
  6. Sikke et dejligt billede af Kurt :-) Det er sjovt, at vi nærmest kan tale med solsortene - de er heller ikke bange for mig, når jeg kommer med lækkerier.
    Kan du ikke bede februar om at tage forårstøjet på?

    SvarSlet
  7. Kurt var da en flott herremann å ha på besøk.

    Kos deg i kvelden

    SvarSlet
  8. Det er så koselig med småfuglene, og Kurt setter sikkert pris på serveringen.

    God helg til deg :)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.