onsdag den 10. februar 2010

Noget med lyset


Februar flirter igen med vinden. Der opstår sød - og iskold - musik derude. Jeg forstår ikke helt deres kærlighedsforhold, men hvordan kan man også det? Bare betragte det på afstand. Mærke den bidende kulde i kinderne, mens jeg går og forsøger at ignorere deres affære.
Grøntsagsmanden fra Aarstiderne kom i sin bil, da vi gik tur. Nu er der en ny kasse fuld af friske økologiske grøntsager. Så skal der tænkes på menu, så det hele bliver brugt på bedste vis. Kæresten vil sikkert sætte pris på, at vi skal have en stor salat i aften. Salat med tun og æg og godt brød.
Mine Icebugs er strandet i tolden i Norge. Norge er jo ikke med i EU og det skal åbenbart give en masse bøvl i forhold til at få noget importeret til Danmark. Jeg ville såmænd bare gerne have mine sko, som er købt og betalt. Prøve dem, mens der stadig ligger is og sne. Jeg har kontaktet Oslo Sportslager og bedt dem sendte den manglende proformafaktura. Kom nu!!!
Der er ikke så mange onsdagstanker, synes jeg. Bare varm kaffe og en søvnig kvinde, der forsøger at komme i omdrejninger til dagens program. Tænker på, at om en time er det lyst. Lyset kommer allerede lidt over syv nu. Der sker noget. Nogle gange kan jeg næsten smagte forår. Bare lidt. En antydning. Det er noget med lyset.

9 kommentarer:

  1. Jeg nyder dine små historier hver enste morgen.. Her har det sneet hele natten, og jeg er begravet igen.. Hold ud. foråret skal nok komme.

    SvarSlet
  2. Måtte du få dine piggsko, og det fort! ;-)
    Det er en berikelse å lese deg, hver dag, Megan.

    Alt godt fra Eirin.
    Som har skrevet om å bli sett inne hos meg.

    SvarSlet
  3. Vi har snø og vind her også i dag. Det bet godt i kinnene på dagens første tur:)

    Håper du får skoene dine snart.
    Ha en flott onsdag, klem fra meg:)

    SvarSlet
  4. Du skriver så vakkert, og det er alltid koselig å lese dine betraktninger :)

    Håper kveldens salat vil smake, og jeg krysser fingrene for at skoene dine kommer snart.

    Ha en fin dag :) Her skinner solen, men kulden holder stand.

    SvarSlet
  5. Uha, hvor februar flirter med vinden. Det føles rasende koldt :)
    I går syntes jeg også, at foråret kiggede forbi et øjeblik. Fuglene hilste med glade struber, idet jeg gik forbi nogle buske :-)

    God onsdag til dig :)

    SvarSlet
  6. Øv med Norge og de Icebugs. Håber der snart sker noget og at du ikke skal betale en masse i told.

    Det er en rigtig kold tid, men også jeg fornemmer foråret en lille smule. Fuglene pipper også mere...

    Men der er selvfølgelig også en del ønsketænkning. Jeg fantaserer om den dag hvor jeg kan løbe en tur uden alle de lag af tøj, hue og handsker. Bare en bluse og et par tights....

    Hav en god aften, weekenden nærmer sig heldigvis.

    Kh Karina

    SvarSlet
  7. Ja, er det ikke dejligt med al det lys, vi har fået nu? Det er vist næsten 2½ time, dagen er blevet længere. Men hvor er det ærgerligt med dine sko - tænk at det skal volde så mange problemer at få dem den korte vej hertil fra Norge.

    SvarSlet
  8. Tror du ikke, at februar har lagt vinden på is, og det er derfor det er så skide koldt?
    Håber du snart får dine sko.
    Rigtig god torsdag:-)

    SvarSlet
  9. Ravheks, men hvis det ikke er vinteren, hun flirter med, hvem pokker er det så? :0)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.