torsdag den 11. februar 2010

Morgen i februar


Februar sover sødt efter sin elskovsnat med vinden. Stjernerne har vovet sig ud på himlen og lyste forsigtigt på os, da vi gik vores morgentur. Det er bidende koldt derude. Glat på vejen og jeg er øm i ryggen af at forsøge at gå forsigtigt, så jeg ikke falder. Hundene prøver vist at passe på, når jeg siger det til dem, men det er svært. De skøjter hen over isen og tænker ikke konsekvens. Konsekvens er kedelig.
Her sidder jeg, mens Keeva leger med sit pivelegetøj, som hun elsker at gøre det hver morgen. Det er ikke ligefrem sød morgenmusik, men det passer meget godt til februar. Som Eirin og jeg blev enige om i går: Februar er rå og uden hæmninger! Eller er hun? Kan hun mon stadig overraske os? Være blid og blød og gennemsyrende feminin? Hvem er hun egentlig?
En ting er sikkert. Man kommer ikke uden om februar. Man kan ikke springe hende over og gå direkte ind i marts. Faktisk er det jo sådan, at marts kommer, når det er hendes tur. Ikke et sekund før. Næh, februar det er her nu, med isnende vind og flirt med ekstreme vejrforhold. Sådan da. Som hun sover deroppe på sit kammer lige nu, virker hun næsten uskyldig. Ren som sneen på marken.
Det er en af de dage, hvor sengen drager mig. Den varme dyne og mere søvn. Sådan en morgen, hvor kaffen virkelig er kommet på opgave. Det er februars 11. dag. Det er morgen. Morgen i februar. Så sætter vi i gang!

5 kommentarer:

  1. Godmorgen Megan. Her er det også frygteligt bidende koldt, som helt ind til knoglerne. Der var is på indersiden af den lille bil her til morgen, så kulden har sneget sig langt ind. Solen skinner heroppe, og det tegner til en pæn og travl dag. Vi har fødselsdag på matriklen, storepigen fylder 15. Så vi ser bort fra februar og taler om, at når vinterferien er forbi, er det lyst, når vi skal af sted om morgenen.
    Jeg håber, at du får en god torsdag.
    KH Katrine

    SvarSlet
  2. Vi må nok gjennom februar også ja:) Her er det også blankis..over alt!!
    Ha en flott torsdag, klem fra meg:)

    SvarSlet
  3. Hej Megan,
    Vinteren begynder at trække tænder ud, men på sådan en solskinsdag som i dag er det helt svært at bevare pessimismen ;)
    Jeg har lige været ude på min yndlingstur. Jeg skal "trække min fjeder op," for at komme afsted. Men nu hvor jeg sidder i gyngestolen og drikker varm kakao og stadig har røde kinder er det jo svært at forstå hvorfor energien manglede?
    Jeg håber du og hundene vil nyde solen der hvor i er.
    God aften til dig
    Kh Karina

    SvarSlet
  4. Tillykke med storepigen, Katrine. Håber I har en skøn dag og hun nyder den i fulde drag! :0)

    Major&Meg, ja her er der også smadder glat. Og mine Icebugs er stadig i Norge!

    Katrine, jeg er så misundelig på din løbetur. Her er spejlglat herude nu og jeg kan ikke løbe. Bare det at gå med hundene er svært, jeg går forsigtigt og bliver pokkers øm i ryggen fordi jeg egentlig "går forkert". Pigskoene er fortsat i tolden i Norge ... Men dejligt at du kom ud! Om ikke andet må jeg forsøge med en lille tur på egen hånd i weekenden.

    Knus til jer alle :0)

    SvarSlet
  5. Karina, sorry, jeg mente jo Karina i sidste afsnit! ;-)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.