lørdag den 20. februar 2010

Kreativ Blogger Award


Jeg har fået en fin award af Katrine - Kreativ Blogger Award. Min umiddelbare reaktion var stor glæde, fordi jeg er stolt af, at nogen gider læse mine ord og synes om det, de læser. Det varmer og gør godt. Inspirerer mig til at fortsætte! Min næste reaktion var, at jeg har svært ved at give den videre eller jeg skulle måske nærmere sige, har svært ved IKKE at give den videre til alle jer på de blogs, jeg jævnligt besøger. Hver blog er unik og har sin egen verden, ord og stemning. Der er ingen, som jeg vil fremhæve fremfor andre! Når det er sagt, så har jeg fået og modtaget den fine award fra Katrine og så leger jeg med denne gang.

Jeg har fået denne award med følgende begrundelse af Katrine: Jeg giver den videre til Megan, fordi hun skriver så poetisk om hverdagen og øjeblikke i livet og er meget reflekterende og eftertænksom Det er fine ord, som jeg er meget GLAD for.

Den kreative blogger award har følgende regler/retningslinjer:
* Man skal vise prisen på sin blog
* Linke til den, man har fået den af
* Skrive syv ting om sig selv
* Give prisen videre

7 ting om mig:
1: Denne blog var oprindelig tænkt som et hemmeligt forum for mig. Megan blev min identitet, fordi jeg havde brug for et sted, hvor jeg kunne skrive og opbygge en disciplin omkring skriveriet, som er min store passion og har været det, lige siden jeg var en lille pige. Først skrev jeg i hånden, siden fik jeg en fin skrivemaskine af min far. Jeg ELSKER at skrive. Men efter inspiration fra den, jeg giver denne award videre til (kommer senere), kom mine bloggerier for alvor i gang og jeg fik lyst til at åbne mig for omverdenen. Det gjorde underværker. Jeg er vild med min blog og de følgere, jeg har fået. Vild med gode kommentarer fra jer, som jeg opfatter som gode venner. Der ligger mere bag ved ordene. Der er mennesker af kød og blod og følelser og meninger. Elsker også at besøge jeres blogge. Det gør mit liv rigere på forunderlig vis. Inspirerer mig.
2: Jeg er født i skyttens tegn og er i øvrigt astrologi-interesseret. Har tidligere læst mangt og meget om astrologi. Der står mange bøger på mine boghylder om netop astrologi og ikke mindst psykologien bag. Som skytte er jeg selv en rastløs sjæl, kreativ, opfindsom, let at begejstre. Jeg elsker at rejse, læse, jeg er videnbegærlig og nysgerrig som bare pokker. Jeg er åben og ærlig og - håber jeg - en god ven.
3: 3 er mit yndlingstal. Jeg er født d. 3. december, så det er jo nok derfor :0)
4. Jeg er et udemenneske og elsker naturen. Jeg føler mig hurtig rastløs indendørs og må bare have en god dosis frisk luft og motion hver dag. Jeg går lange ture med hundene, labradors, som er mine et og alt! Min sport er løb og det skal være derude - på landevejen, i skoven, på stranden - og ikke på et løbebånd i et fitnesscenter! Når jeg løber, føler jeg mig hel og det er blevet en slags meditation for mig.
5. Jeg elsker god mad og god vin. Selvom jeg faktisk er en ikke særlig praktisk kvinde, og hellere vil høre musik, danse omkring, hygge, skrive, læse og være kreativ på det fantasifulde plan, så er jeg god til at lave mad og kan lide det håndgribelige og lækre ved gode råvarer og hvad jeg kan fremtrylle. Jeg er typen, som finder en opskrift, blot for at lave den lidt om. For det meste bliver det godt. Jeg elsker at spise og hygge med gode venner!
6. Jeg er et meget spirituelt menneske. Jeg interesserer mig for det metafysiske og den verden, som tilsyneladende er skjult for os mennesker, men som er tilgængelig, hvis man vil det. Jeg bruger tarotkort som en del af min personlige udvikling, det er et værktøj til at forstå mig selv bedre. Jeg har været på mange spændende rejser med mine tarotkort og det fortsætter. Tarotkortene er et værktøj til selvudvikling og har ikke noget med spådom og profetier at gøre. Jeg har mange bøger om selvudvikling, om spirituelle oplevelser og opdagelser og jeg elsker at færdes på grænsen til alt det, der kunne være, i håb om at blive klogere. Og det synes jeg faktisk at jeg gør ;-)
7. Jeg er blevet et positivt menneske! Det har jeg ikke altid været, men jeg har lært mig selv at færdes på den positive vej, at kontrollere min tankegang og derigennem at projicere mine følelser i den rigtige og gode retning for mig. Det har været en lang rejse, som endnu ikke er slut og aldrig vil være det. Jeg er dybt taknemmelig for at være den, jeg er!

Nu skal jeg give awarden videre og den går til min kreative, skøre og meget dejlige veninde Sidse, som jeg har kendt meget længe. Vi har altid været forbundet af vores forskelligheder med en dyb respekt for hinanden. Vi har grinet og vi har grædt. Sidse har også en super dejlig blog, hvor man kan lade sig forføre af skøre påfund, tanker og små filosofiske finurligheder. Sidse, min fiske-ven, værs'go. Hvis nogen er kreativ og en rejse værd, så det dig :0)

6 kommentarer:

  1. Tak fordi vi fik lov til at få et indblik i dit liv :-) jeg håber du bliver ved med at skrive :-)

    SvarSlet
  2. Dette var meget spennende lesning:) Jeg skulle gjerne hatt deg nærmere:)) Astroligi og ting utenfor er noe jeg også er veldig opptatt av. At du fikk skrivemaskin av din far, skjønner jeg meget godt:) Du skriver sabla godt!!
    Min datter er skytte, kjenner igjen endel av det du beskriver av deg selv:) Selv er jeg vær!

    Nyt dagen din....her er det -10 og stiv kuling. Ut skal vi, men det blir ingen lang tur:)
    Klemmings:)

    SvarSlet
  3. Hold daa op ..Tillykke med din award. Du skriver i et smukt og til tider svimlende sprog. Så det er fortjent. Synes jeg. At jeg så skulle have den, er bare sødt af dig, og jeg ved godt du ikke er "sød" på den måde, men fordi du mener det. Tak min ven. Og tusinde tak for dine alt for flotte ord..

    SvarSlet
  4. Megan,

    Stort tillykke med din award; den er absolut velfortjent - jeg er vild med dine poetiske beskrivelser af dine morgenstunder, hvor jeg nærmest nu fornemmer dagen... din dag; stemningen og vejret hjemme... jeg læser dem trofast hver dag!

    Jeg synes også, at det var virkeligt interessant at læse, at de benytter dig af tarotkort - det er sjældent, at jeg er stødt på det i Danmark. Jeg er selv meget bevidst om mine egenskaber som skytte - og uden at kende dig mere end via bloggen, så fornemmer jeg, at du er meget skytte, som jeg selv er.

    Men det er netop som du skriver - man læser, man deler og man fornemmer en person bag ordene. Bag dine ord er der en smuk person ved jeg!

    Hav en dejlig weekend
    Knus
    Nille

    SvarSlet
  5. Hej kære Megan.
    Dejligt, dejligt, dejligt at læse dine syv punkter. Så får jeg - vi andre - lidt mere indblik i dig og lærer dig endnu bedre at kende. Jeg synes, at du gjorde dig endnu mere fortjent til awarden ved din "udfyldning" af den.
    Knus og tanker
    Katrine

    SvarSlet
  6. Så fint å bli enda bedre kjent med deg. ;-)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.