onsdag den 3. februar 2010

Koftesi


Koftesi er små lammefrikadeller. Egentlig troede jeg, at de stammede fra Grækenland, men de er vist faktisk fra Tyrkiet. Oprindeligt. For de hersens koftesi er ved at blive lavet i mit køkken et sted midt på Sjælland. Du finder opskriften her.
Jeg elsker, når mørket sænker sig og jeg går i køkkenet for at lave aftensmad. De fleste gange i hvert fald. Det er et hyggeligt tidspunkt på dagen. Der er noget afstressende ved at skære løg og andre ingredienser. Fyre op under gryderne og sanse duftene, som breder sig i køkkenet.
Nu er jeg spændt på koftesi. Vi spiser frisk pasta med basilikum til og en god tomatsauce med chili og lidt gulerødder. Og drømmer, at vi sidder på den dér restaurant lige ned til det blå blå hav, mærker varmen, vinen ... ahhhh.

7 kommentarer:

  1. Det hørtes nydelig ut...du får lukke øynene og tro du er på en restaurant:)

    Gubben fikk testet piggskoene på tur i ettermiddag, veldig fornøyd. Håper du får de snart:)
    Nyt kvelden, maten og alt som hører med:)
    Klem fra meg:)

    SvarSlet
  2. Hørtes herlig ut;)
    Jeg er dessverre ikke glad i å lage mat, men min mann elsker det, så da så;)
    Men disse bollene høres skikkelig gode ut,og det er sannelig tid for å drømme seg bort;)
    Ha ei fortsatt god uke og klem fra meg;)

    SvarSlet
  3. Hejsa Megan! Sikke en dejlig blog du har. Håber at aftensmaden blev god. Her kalder man dem for kebab hmmmmm som jo er noget helt andet i DK. Løbesko med pigge - hvor smart. KNUS

    SvarSlet
  4. Her er det også min mand der laver mad - jeg kan såmænd godt men "gider" helst ikke og han vil gerne så han får selvfølgelig "lov" :P Håber lammefrikadellerne blev gode? Knus

    SvarSlet
  5. Jeg kan fortælle, at disse koftesi var meget lækre. God opskrift - kan anbefales :0)

    SvarSlet
  6. Så fint at det smakte! Koftesi hørtes godt ut, jeg tror det er det som kalles kebab her.

    Gratulerer med nye løpesko som er på vei, de så flotte ut.

    Drømte meg bort i bildet øverst, det så koselig ut med sol og sommer... for ute snør og snør det fortsatt.

    Ha en fin kveld :)

    SvarSlet
  7. Ja det er hyggeligt når mørket sænker sig, og der bliver fyret op i komfuret..
    Og så kan man jo sidde og drømme sig længere syd på en det sydfynske øhav.

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.