tirsdag den 16. februar 2010

Dejlig løbetur


Jeg vidste godt, hvad jeg skulle, når jeg kom hjem fra arbejde. Jeg var ikke et sekund i tvivl. Målrettet startede jeg bilen og kørte hjemad af hovedvejen. Nød sollyset og den hvide sne på marken. Vinkede til februar.
Jeg skulle ud og løbe. Af med tøjet, på med løbetøjet og så gøre joggingsele og den første hund klar. Vejen er nu så ren, at jeg godt tør binde an med at løbe med hundene igen. Vi kan sagtens løbe på tør vej, bare vi er lidt fleksible. Og det er vi!
Det blev en dejlig tur. Simpelthen. En tur på 6,5 kilometer med 3 hunde på skift. Turbotøsen stod selvfølgelig for den længste tur og også den med mest fart. Hun er så klar til at træne sig op til 10 km. Josie på 10 år løb dog også rigtig godt i dag, hun har fattet og accepteret det med joggingselen og løb både fint og i god fart.
Jeg selv havde gode ben og masser af energi, hvilket jeg var noget forbavset over. Jeg har spist en fastelavnsbolle på jobbet (!) og til frokost varmede jeg madresterne fra i går i mikroovnen. Observation: Ris giver rigtig gode depoter og energi. Sådan havde jeg det i hvert fald. Kunne sagtens have løbet meget længere, benene gik bare derud i og jeg følte mig - mærkelig nok - ikke spor tung. Jeg vil huske det med ris!
Nu er jeg hjemme med god samvittighed, røde kinder og suppe på komfuret. Sådan burde enhver aften starte ...

6 kommentarer:

  1. Det hørtes ut som en riktig god tur.
    Jeg skulle ønske jeg hadde litt av din energi!

    Her hos oss laver snøen ned i aften, og det er sofaen som frister mest :-)

    Klemklem

    SvarSlet
  2. Åh...det hørtes herlig ut:) Vi har gått i over 1 time vi. Men tenker på deg på våre gå-turer..om at jeg burde begynne løpe litt igjen. Men jeg er redd jeg får vondt i knærne igjen. Men du er sprek:))
    Klemmings:)

    SvarSlet
  3. Det hørtes deilig ut med mye energi og en løpetur! Og det ser jo riktig vårlig ut hos dere :)

    Jeg har vært i garnbutikken i dag og kjøpt en pose garn, og er i gang med å strikke sjal.

    Ha en fin kveld. Her ser vi på OL :)

    SvarSlet
  4. Bare det var så vel. Billedet er taget fra før sneen :0)

    God aften

    SvarSlet
  5. Det er flot, at du løber med dine hunde på skift. Så får de også hver deres alenetid med mor :-)

    Rigtig god onsdag til dig. Godt du fik fortalt februar, at vi er mange, som nyder hende :-)

    SvarSlet
  6. Lyder som en herlig løbetur. Med overskud og energi.. Det giver smag for mere. :-) Men helst uden sne...
    God aften til dig.
    Kh Katrine

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.