tirsdag den 23. februar 2010

Ild og vand


Vi er som ild og vand, februar og jeg, og det er ikke kun rent astrologisk. Alligevel har vi det faktisk fint med hinanden. Ja, det tror I måske ikke efter vores lille skænderi i går, eller rettere sagt, den skideballe, jeg gav februar, men det har vi! Også selvom hun igen har leget med sne og så meget, at kæresten og sneploven blev kaldt ud kl. 3:30 i nat. Men hun kom så sødt at sagde, at hun havde sørget for perfekt icebug-vejr til mig, så jeg kan komme ud og prøve mine nye løbesko m. pigge i eftermiddag. Hun så virkelig ud som om hun mente det, så jeg måtte bare smile og give hende et lille knus. Bare et lille et.
Desuden skal jeg arbejde hjemme i dag og det ved hun godt. Faktisk sagde jeg også til hende i går, at hvis der skal komme mere sne i hendes tid her, som slutter på søndag, så måtte det gerne være i dag. Det blev det! Så jeg er ikke spor fortørnet, mens jeg sidder her over morgenkaffen velvidende at jeg ikke skal ud og skrabe is og sne og glide afsted på arbejde, som i går. Jeg har et par spændende arbejdsopgaver at sysle med, så jeg er godt tilfreds.
Hvad mere er, så ved jeg godt, at Sidse har ret i at man ikke skal kæmpe mod elementerne men flyde med. Det har jeg jo selv skrevet om tidligere. At flyde med strømmen i stedet for at kæmpe imod og måske drukne. Derfor kan man jo godt have sig en lille diskussion og tro mig, februar og jeg har haft et par gode samtaler med hævet stemme i løbet af hendes måned her på pensionatet.
Til hendes fordel skal siges, hun er årets koldeste måned. Hun kan ikke gøre for det. Det er hun!
Februar har navn efter en stor romersk renselsesfest, som blev fejret i denne måned. Det gamle danske navn er blidemåned. Forstavelsen blid betyder i dette tilfælde lys, hvid (sne). Jeg er skam blid, forsikrer hun med et smil.
Dagens længde er ved februars begyndelse 8 timer og 35 minutter, og den tiltager i løbet af måneden med hele 2 timer og 3 minutter. Februar bringer faktisk lysere dage til os. Sådan februar! Ret skal være ret. Du er ikke så tosset endda.

5 kommentarer:

  1. Jeg må sige at jeg er nu ret glad for at jeg ikke skal igennem den samme snemængde som i har.

    Hernede har Frk. Februar nu også bragt lys over landet... her er lyst om morgenen og lyst til sidst på eftermiddagen (kl. 18 stykker måske endda 18:30). Men sne har hun heldigvis ikke bragt os... selvom hun truede med det.

    SvarSlet
  2. Kære Megan,
    Håber du får en god dag derhjemme og at solen også skinner hos dig. Jeg er spændt på at læse om du synes de nye sko er gode. God tur i eftermiddag!
    Det må være skønt at kunne arbejde derhjemme. Jeg sidder og hænger på mit kontor, og glæder mig til at få fri (træt). Håber jeg har energi til en løbetur når jeg kommer hjem.
    kh Karina

    SvarSlet
  3. Jeg glæder mig også over, at dagene er blevet længere - det er virkelig noget, man kan mærke. Det var godt at høre, at dine nye løbesko m. pigge er kommet frem, selv om tolden lyder som en helt vild udgift.

    Ha' en dejlig hjemmearbejdsdag :-)

    SvarSlet
  4. Tusen takk for kommentar på min blogg. Ser at det her hos deg er kjekt å koma inn så eg kjem nok tilbake.I dag skinner sola på snøen og det er heilt nydligt ute !!! Hei så lenge.

    SvarSlet
  5. Nydelig stemningsfullt februarbilde! Og snart går vi over i mars.

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.