lørdag den 27. februar 2010

Hvilket morgensyn


Det er en stille morgen sidst i februar. Solen tronede stor og mægtig i horisonten, da jeg kom ned her til morgen. Lige herude på marken stod en flok dyr som silhoutter mod den orange lilla morgenhimmel. Et flot syn. Jeg skyndte mig at tage et billede, men nogle af dyrene var allerede smuttet, eftersom hundene var lukket ud i haven. At starte sin morgen med sådan et maleri er en gave.
Februar sover endnu. Senere står hun op og pakker sine ting. Hun er i hyggemode. Hendes bejlere har opgivet for nu, vinden er svag og meget af sneen smeltede i går. Hvis kærligheden ikke gengældes, dør den til sidst. Måske hengemmes den i en mørk lille krog i hjertet. Smerter lidt, når den berøres. Men dem omkring en mærker ingenting. Det ved februar. Og eftersom hun er på vej videre og i morgen drager afsted, er der ingen grund til at komme på frierfødder. Vel vind? Vel sne?
Jeg har en hyggelig dag fremfor mig. Klokken 10:30 henter jeg min veninde på stationen. Hun bor i Roskilde nu og pludselig er vi ikke så langt fra hinanden. Det er muligt og overskueligt at mødes til shopping og café og det er det, vi skal. Hygge. Snakke. Når jeg kører hende til stationen igen i eftermiddag, henter jeg min mor på samme tid. Hun kommer og spiser i aften og bliver selvfølgelig til i morgen. Hun kommer jo rejsende "helt" fra København.
Glæder mig til at se min veninde. Til samtale, shopping, caffe latte og frokost. Hendes lille søn er hos sin far denne weekend. Næste gang hun kommer skal han med, så han kan se på traktorer og måske få en tur sammen med bondemanden. Men i dag er kun os, to kvinder, to veninder og gode planer.

10 kommentarer:

  1. Sikke et smukt morgenbillede og indlæg.
    Altså, lige netop sådan en dag behøver man ikke bo i storbyen vel!?

    Lyder også rigtig dejligt med en lørdag sammen med to gode kvinder.
    Hyg dig med det hele

    Knus karina

    SvarSlet
  2. Sådan en bedårende morgen er en gave, Megan :-)
    Hvor er det smukt...
    Jeg så solen lidt højere oppe denne morgen. Det var over tagene for enden af vores vej med Københavns rådhustag lige midt i solen :)

    Det er lidt vemodigt, at februar er ved at pakke. Dog er det dejligt, at hendes bejlere har trukket sig tilbage. Jeg glæder mig til at høre om din nye pensionær.

    Rigtig god fornøjelse med dagen i dag. Det lyder som nogle dejlige gøremål :)

    God weekend. Klem fra mig.

    SvarSlet
  3. Årh hvor ser det smukt ud. Jeg håber du får en rigtig dejlig dag med din veninde. Sådan en "tøsedag" er altså skønt engang imellem. Mange knus og god dag.

    SvarSlet
  4. Du må hilse begge fra mig. Og hygge dag til jer alle. Vi MÅ snart ses.

    SvarSlet
  5. En nydelig morgen du hadde...og dagen virker være en utrolig flott dag med venninden:) Masse kos og prat. Shopping..herlig:)
    Nyt dagen, klem fra meg:)

    SvarSlet
  6. Sådant et smukt morgenbillede! Desværre var jeg senere oppe end du - endnu en gang :-D men jeg tror ikke, at der så lige så smukt ud her nordpå. Solen har ikke skinnet igennem hos os.
    Håber du får en hyggelig dag med veninden. Sådan en eftermiddag kan man jo glæde sig til længe..
    Knus Katrine

    SvarSlet
  7. Kos dere:) Det er alltid kjekt med besøk:)

    Og du... for et maleri du fikk oppleve morges da!!:) Nyyyyydelig!

    Gode klemmer med ønske om en flott dag!

    SvarSlet
  8. Pragtfuldt morgen maleri,februar er meget nuttet i dag, og nyder det.
    Åh en sådan dag som du beskriver er guld vær, nyd det.

    SvarSlet
  9. Håper du har hatt en fin dag sammen med din venninne :)

    Nydelig bilde!

    SvarSlet
  10. Du beskriver det så smukt, Megan - jeg håber I havde en dejlig venindedag :-)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.