mandag den 8. februar 2010

Herregårdsplanker, drømme og tanker


Vi skal til at vælge gulv til huset. Det er lidt svært. Vi vil gerne have et naturligt look. Ha ha. Hvad er så det i sådan et gammelt hus? Vi har besluttet os for herregårdsplanker i eg rustik olie. Sælgeren siger, at dette gulv har sjæl og varme og hvem vil ikke gerne lægge et gulv med sjæl i sit hus? Ydermere skulle netop dette gulv have det rustikke look, som vi tilstræber, så mon ikke det er et godt valg?
Pludselig begynder drømmene om huset at vælte frem. Nu er det tilladt. Nu er det ved at være tid. Langsomt med sikkert. 3 håndværkere samt kæresten arbejder derude hver dag. Når vejret bliver varmere, skal der anlægges have og sættes hegn op, så hundene kan løbe frit. Vi nøjes med græs og så finder jeg alle mine krukker frem (og køber nye) og planter blomster. Bagerst i haven er der gamle frugttræer. Dem vil vi gerne bevare.
Huset er omkring 80 år gammelt. Alt er revet ned med undtagelse af væggene. Skelettet. Der er lagt nyt tag og alle døre og vinduer er nye. Hoveddøren og bagdøren mangler endnu at blive skiftet, men de er på plads og parate. Det er jeg også! Tænk, når jeg skal pakke mine flyttekasser ud igen. Efter 5 år har jeg næsten glemt, hvad de indeholder. Jeg glæder mig til gensynet med gamle minder. Blandt andet.

6 kommentarer:

  1. Å...det kribler i magen min til og med når jeg leser dette!!!!! Skjønner deg så godt...og huset ser jo så herskapelig og mektig ut der det står!! Tenk så deilig det blir for hundene og løpe der:) Og du som herskapsfrue:)) Bra du får tatt vare på frukttrær, det har vi endel av også.
    Gleder meg på dine vegen, stor klem:)

    SvarSlet
  2. Det ser og lyder bare herligt. Og en vidunderlig ting at gå og glæde sig til. Du er en heldig sveske! Jeg glæder mig på dine vegne og tillader mig selv at være bare en lille bitte smule misundelig... :-D Ser frem til det næste kapitel i Bavnehøj-historien.
    Fortsat god aften til dig.
    Kh Katrine

    SvarSlet
  3. Godmorgen Megan,

    Jeg ser ligesom Katrine frem til flere beretninger fra Bavnehøj,

    Det er spændende at flytte. Alt bliver anderledes, når man flytter og det er på en måde som at starte et nyt liv.
    Men det er også et stort arbejde.

    Lyder som en god plan med haven, det skal ikke være for besværligt.

    God tirsdag - kh Karina

    SvarSlet
  4. På vores aftentur i går kunne jeg overbringe jeres hilsener til Lis. Det glædede hende utroligt meget :-)
    Jeg kunne forstå, at I har haft mange dejlige oplevelser sammen - og med jeres hunde. Lis vil skrive til dig, at hun har modtaget hilsenen.

    Det er et helt vidunderligt hus, I er ved at istandgøre. Hvor må det være spændende at skulle indrette. Det må ligeledes være spændende at se, hvad flyttekasserne gemmer efter 5 års opmagasinering :)
    Pejsen/kakkelovnen er meget smuk.

    Det glæder mig, at du har fundet et job tæt på din bolig. Jeg ville blive totalt udmattet af al den spildtid, som de lange køer forvolder.

    God tirsdag til dig :)

    SvarSlet
  5. Lone, hvor dejligt at du mødte Lis i går aftes og kunne viderebringe min hilsen. Jeg ville rigtig gerne se lille Freja, men Lis tager jo ikke billeder. Måske kunne du tage et af Freja en dag? :0) Du kan bare sige til Lis, at jeg så gerne ville se hendes nye lille hund! :0)
    God aften til dig!

    SvarSlet
  6. Det kan du tro, jeg vil, Megan. Jeg skal nok huske mit kamera hver gang, vi går tur :-)

    Freja ligner - med lidt god vilje - en mini-Katja. Hun har smukke, gode øjne og er meget glad for sin nye mor.
    Man skal virkelig vænne sig til at se en anden hund ved Lis' side.

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.