fredag den 5. februar 2010

Gensyn med Cornelius


Du kender måske dette fantastiske fjæs fra tidligere? Ja, den er god nok! Det er min ven kamelen Cornelius, som er kommet frem igen. Og hvorfor mon det? I dag skal vi holde det 3 møde i det her chefprojekt, som han er så begejstret for. Behøver jeg at sige, at vi er en del andre, som ikke er så begejstrede? Jeg har endnu ikke fattet, hvor han vil hen. Måske går det op for mig i dag? En stemme i mig hvisker, at det altså nok ikke er der, hvor jeg gerne vil hen. Men vi får se. Keep an open mind siger Cornelius og blinker til mig. Jeg håber virkelig ikke, at jeg bliver nødt til at sluge dig i dag, Cornelius! Jeg vil lytte til dit råd. Holde sindet åbent, eller hvad det nu hedder på dansk (Cornelius taler kun arabisk og engelsk!).
Ja, det er morgen og tankerne flyver. Jeg er stadig påvirket af underlige drømme, mennesker, som var med i dem. Ting, steder. Det er lige før jeg tror, at jeg var i London igen! Denne gang inde i en fantatisk papirhandel, hvor de bare havde så meget papir og ting i fristende farver.
Her frister februar med en frisk lille morgensang. Hun stod op i nat, listede ned af trappen og holdt koncert med vinden derude. Kl. 3 vågnede jeg og hørte hendes stemme i skøn samklang med vinden. Hvis man altså kan lide den type musik. Vinterstorm. Jeg er ikke så sikker længere. Jeg længes nemlig efter forår og varme vinde. Vintergækker som det første tegn på, at der stadig er liv derude i kulden. Februar smiler bare. Jeg er da slet ikke færdig med min måned endnu, siger hun. Slet slet ikke.

2 kommentarer:

  1. Hvor er det fint og poetisk skrevet.
    Jeg tror, februar danner par med vinteren, indtil vinteren svigter hende til fordel for marts.
    Vi har så meget sne her, at de spæde tegn på forår gemmer sig under sneen.

    SvarSlet
  2. Dette var fint skrevet, og Cornelius ser ut som en artig fyr :)

    Her er det vårlig i dag! Det er varme i solens stråler, det drypper rundt omkring og fuglene synger. Herlig!

    God helg til deg :)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.