søndag den 21. februar 2010

Forførende fisk


I går skrev jeg om februar som fisk. Jeg skrev lidt om mine forventning til februar som fisk. Februar samtyggede med et drømmende udtryk i øjnene. Ja, det er nok sådan, nikkede hun. Jeg troede at hun ville blive inde på pensionatet i går. Hygge sig lidt med kreative sysler, lytte til musik og bare være. Jeg tog fejl! I går eftermiddag forlod hun pensionatet og lignede til forveksling den februar, jeg tidligere har set. Hun havde et stævnemøde og hun forsvandt ud af døren i en duft af forførende parfume uden at se sig tilbage. Kort tid efter kom sneen og vinden. Ikke mindre end to elementer fulgte i februars kølvand. To bejlere lige opsatte på at vinde hendes gunst. Jeg ved ikke helt, hvad det endte med, men jeg ved, at det har været snestorm og fygning og min ellers nyvaskede bil nu er dækket i hvidt. Februar er stadig ude og more sig. Har ikke sovet hjemme i nat.
Her sidder jeg og tænker på, om jeg overhovedet kan bruge min viden om astrologi til noget, når det drejer sig om februar og stjernetegnet fisken. Men så tænker jeg på de fisk, jeg kender så godt, og dem skal man ikke tage fejl af. De ved faktisk godt, hvad de vil, når det kommer til stykket. Det virker bare ikke altid sådan. Slet ikke på sådan en lidt mere kontant skytte som jeg. Februar ved også hvad hun vil. I dag byder hun på snevejr og sådan er det!
Jeg drikker morgenkaffe og grapefrugtjuice og priser mig lykkelig for, at jeg løb tur i går eftermiddag. Jeg trak i løbetøjet og kom ud, netop som det begyndte at sne. Det blæste også godt, så det var lidt af en tur. Ikke desto mindre fik jeg løbet mine 6 kilometer og det er jeg glad for. Glad for, at mine almindelige ture nu er på 6 kilometer og jeg stadig føler, at jeg har mere at give. Det tegner godt for min plan om 10 kilometer! Turbotøsen er klar, skal jeg lige hilse at sige. Det er hende, som pryder dette indlæg og ser så sød ud. Hun er i øvrigt også fisk. En følsom fisk med en vædders viljestyrke.
Vi havde gæster i går aftes. Hyggelig aften med fusions raclette og rødvin. Kaffe og kage. Nu lugter her af grillbar i hele huset. Det er måske derfor februar er udeblevet? Jeg ved, at fisk godt kan have en lidt sart næse!

8 kommentarer:

  1. Godmorgen Megan,

    Dejligt at læse om nogle flere sider af dig. Skytte er et godt stjernetegn med mange gode egenskaber. Selv er jeg kedelig jomfru. Men jeg synes nu ikke selv jeg er så pertentlig, som jomfruer ofte er beskrevet som. Det tror, jeg også godt min kæreste vil give mig ret i.

    Dejligt det går så godt mht dine løbeture. Når først vejret bliver mildere stemt er jeg sikker på de ekstra kilometer du gerne vil have på din tur kommer næsten helt af sig selv. Glæder mig til at skulle løbe i mindre tøj. Det er jo noget af et lag på lag udstyrsstykke man skal igennem pt. hvis man ikke skal fryse.

    Jeg er glad for din blog ikke er "hemmelig"

    God søndag til dig

    Kh Karina

    SvarSlet
  2. Karina, vi må da næsten have skrevet til hinanden på samme tid :0)
    Jomfruer er bestemt ikke kedelige! Slet ikke. Kender flere og har selv ascendanten i jomfruen, men det er nu ikke derfor, jeg siger det. Jomfruen har nogle gode og uundværlige analytiske egenskaber. Og mange andre gode kvaliteter!
    Ja, jeg har også mange lag på, når jeg løber. Turen i går i strid modvind og sne lige i ansigtet var heller ikke ligefrem behagelig. Følte mig lidt sej ;-)

    SvarSlet
  3. Endnu engang tak for dine dejlige beskrivelser af februars gøren og laden. Hun er en skøn uberegnelig tøs.
    Rigtig god søndag til dig:-)

    SvarSlet
  4. Februar er litt for kald her hos meg:) Men nå er det snart mars...mon tro om den blir mildere:)
    6 km løpetur må jeg si imponerer meg, iallefall i vind og snøvær.
    Flott bilde av en vakker hund....
    Kos deg videre med kaffe og juice, jeg skal passe på å holde fyr i peisen...
    Klem fra meg:)

    SvarSlet
  5. Kære Megan..
    Er februar ikke ved at pakke sit happengut, og vige pladsen til marts..
    Du må prøve at gøre hende mild og solrig de sidste dage.. Vi vil gerne se hende fra den pæne side, nu hun har piftet parfume på..

    SvarSlet
  6. Hej igen Megan,

    Måske det var to sjæle én tanke.

    Dejligt at høre positivt om jomfruer, tak skal du have :)
    Håber du er godt i gang med at læse, ellers vil jeg bare sige at Thomas Dybdahl er på DR K, og han er ret fantastisk i koncert også....
    Har løbet en dejlig tur i frost og sol. Skønt.

    Knus og god søndag
    Karina

    SvarSlet
  7. Hej igen!
    Har haft travlt i weekenden, så min Tour-de-Blogland har været yderst sparsom. Så nu prøver jeg at råde bod på det.
    Dejligt med din lange løbetur. Du skal nok nå op på dine 10km, du har jo været der før. Men man bliver jo nødt til at respektere 10% reglen for at undgå skader. Turbotøsen ser dejlig og forventningsfuld ud. Virkelig herligt billede. Ihvertfald for os hunde-folk.
    God aften - det som er tilbage af den - og en god start på ugen til dig.
    Kh Katrine

    SvarSlet
  8. Hej Katrine
    Man skal bestemt respektere 10 % reglen, for den er god og vigtig. Det er nemt at blive fristet, når man først er "deroppe af" og jeg tror ikke, at jeg vil synes at 8 kilometer er meget længere end 6 K. Den kommende weekend skal jeg en tur ud i skoven og løbe "langt" - for nu er mine Icebugs endelig ankommet!
    Kh Megan

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.