mandag den 1. februar 2010

Februars kuffert


Januar er forsvundet. Hun blev sidst set lige inden midnat. Hendes hvide kuffert står her ikke længere. Til gengæld er der dukket en ny kuffert op. En kuffert, som har været lidt omkring. Den er også hvid. Sådan da. Farvet lidt af tidens tand og de oplevelser, den har været igennem med sin ejer. Ejeren er februar og februar er ankommet. Ligeså forsigtigt kom hun sejlende gennem sneen ved midnatstid, vinkede farvel til januar og tog over, mens vi sov. Nogle af os i hvert fald. Måske så nogen af jer hende komme? Jeg gjorde ikke, men hun er her nu. Jeg kan fornemme hende.
Hvad mon der er i februars kuffert? Hvilket vejr har hun tænkt sig at lukke ud til os? Nogle siger snestorm i morgen. Men senere? Jeg byder februar velkommen og med hende lysere dage. En rejse mod foråret.
Jeg sidder over morgenkaffen og kigger ud i mørket. Derude ligger der masser af sne, men der er nu ryddet, så jeg kan komme ud og køre på arbejde. Ligeså forsigtigt.

7 kommentarer:

  1. Godmorgen Megan. For en gangs skyld har jeg computeren åben så tidligt og ville lige ønske dig en god morgen. :-) Er også spændt på, hvad februar bringer med sig. Sne har vi jo nok af... Lister mig også af sted om lidt først for at sætte storepigen af ved hendes skole og så på arbejde.
    Kh Katrine

    SvarSlet
  2. Det er meget smukt skrevet, Megan, ja hvad mon februar har i vente til os? Vi får gæster i morgen, så jeg håber, at snestormen pakker sig ned i din februarkuffert.

    Ha' en rigtig dejlig mandag!

    SvarSlet
  3. Dejlig historie! Jeg håber inderligt for dig, at den kuffert ikke er pakket med varmt vintertøj... men, at der snart kommer lidt forår i luften!

    SvarSlet
  4. http://www.oslosportslager.no/produkt/icebug-mr3-bugrip-lopesko-med-pigg-dame-20011.aspx

    Her er link til skoene:) IceBug har flere varianter..jeg kjøpte løpeskoene med pigg. Kanonabra:)

    Håper kofferten inneholden noen vårtegn..
    Klem fra meg:)

    SvarSlet
  5. Gode spennende ord ,man har lyst å bli bedre kjent med henne.

    Jeg skal følge med

    SvarSlet
  6. Så vakkert skrevet :)

    For meg er det beste med februar at dagene blir lysere og at vi kommer nærmere våren. Akkurat som du skriver her.

    Ønsker deg en fin februarmåned!

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.