søndag den 7. februar 2010

En anderledes løbetur


Da jeg gik eftermiddagstur med hundene lagde jeg mærke til, at vejen ikke er iset til over det hele. Der begynder at komme større og større felter af tør vej. Det var et fristende syn! Jeg fik lyst til at løbe en tur. Efter hundeturene trak jeg så i løbetøjet og mine almindelige Asics Gel Kayano, for Icebugs skoene er desværre ikke ankommet endnu. Min nye Garmin Forerunner 205 skulle have sin debut!
Det blev en fin lille tur. Jeg løb mellem sprækkerne og isen, hoppede lidt over isen og ramte felterne med tør vej. En anderledes løbeoplevelse. Nogle steder var der længere strækninger med tør vej, så gav jeg den lidt mere gas og nød at være afsted igen. Endelig afsted igen.
Sjovt nok synes jeg bare ikke, at jeg rigtig kom nogen vegne. Jeg løb jo en velkendt rute og kender nogenlunde distancen, men min nye Garmin var åbenbart ikke helt enig. Jeg besluttede at jeg da mindst skulle løbe 3 km, men sjovt nok var 3 km noget længere med Garmin Forerunner 205. Hm. Da jeg kom hjem, opdagede jeg, at enheden stod på miles. Aha, så havde jeg jo løbet noget mere end 3 km. Faktisk lige over 5 km. 5 km isløb, forhindringsløb - you name it, I did it! Det er jeg godt tilfreds med. Faktisk sådan en lille smule glad i låget. Tænk hvad jeg kan udrette, når mine Icebugs banker på.

6 kommentarer:

  1. Hej Megan,

    Dejligt med din løbetur, og skønt at du næsten fordoblede turen pga en fejl. Fejl kan være gode :)

    Ja det er nu godt at se asfalten igen. Jeg havde fin asfalt på hele min tur, men vi er nok heller ikke så hårdt ramte som hos jer.

    Jeg har også surfet efter trailsko på nettet i dag. Jeg er jo lidt misundelig på dine. Jeg overvejer nogle salomon, som er vandtætte og gode i skov og på ujævne steder. De vil nok være gode til det orienteringsløb i Silkeborg.... men nu ser jeg lige. (jeg ved det er sekundært og ligegyldigt, men de er så flotte røde og orange)

    God aften til dig. Hvad mon I skal spise?

    Vi skal have nogle oksefrikadeller lidt ala dem du skrev om forleden. Og kæresten har bagt brød med chili, oliven og soltørrede tomater. uhm.

    Har forberedt mig lidt til i morgen, men kan ikke tage mig sammen eller hidse mig op over det. Underligt, nerverne kommer nok i morgen...

    Kh Karina

    SvarSlet
  2. Hvor er du sej at løbe så langt i is og sne. Jeg har ladet op i dag :P God aften til jer. Knus

    SvarSlet
  3. Jeg ser flere løbe her, og jeg forstår ikke helt at de tør - der er nemlig både sne og is. Det bliver rigtig dejligt for dig med et par Icebugs sko!

    Ha' en god søndag aften :)

    SvarSlet
  4. Har du ikke fått skoene enda?? Fikk du et sporingsnummer så du vet hvor de er?
    Turen din hørtes herlig ut:) Vi har vært ute og gått nå...bare blankis!! IceBugs er et must!!
    Å jogge 5 km da gitt...det har ikke jeg kondis til:)
    Håper du får skoene snart da...klem fra meg:)

    SvarSlet
  5. Karina - jeg kender godt det dér med farver. Sådan har jeg det også. På en måde er det underordnet - MEN det tæller sgi alligevel med en flot farve. Som nu de isblå Icebugs! :0)
    Mht. aftensmad fik vi noget kylling i wok, masser af grønt.

    Anette, hvor fint at du har fået samlet kræfter. Jeg håber virkelig, at du kommer afsted på job i morgen og føler dig helt frisk og på toppen!

    Madame, ja man vover jo lidt, men hvis man passer på hvor man sætter sine ben, så går det lige ...

    Major&Meg, nej jeg har ikke fået et sporingsnummer. Jeg fik blot at vide, at de er afsendt, så jeg forventer at de ankommer i morgen senest tirsdag. Ellers må jeg have fat i Oslo!

    Klem og knus til jer alle

    SvarSlet
  6. Godt at du endelig havde mulighed for at komme ud i løbetøjet. Er sikker på, at det gav endnu mere lyst. Jeg VED, du venter spændt på postmand Per. Og super, at Garmin trickede dig til lidt flere km... :-) Håber du har en god aften.
    Er selv mæt, tilfreds og nogenlunde klar til en ny uge.
    Kh Katrine

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.