onsdag den 17. februar 2010

Februar flirter vist ...


Godmorgen, siger februar og smiler sødt. Jeg har fortalt hende om den interesse, der er for hende. At I gerne læser om hende og hendes små bedrifter her på bloggen. Det smigrer hende. Hun har sovet godt i nat og deltager nu i morgenkaffen her ved bordet. Er stået tidligt op. Jeg har bedt hende lade være med at flirte med sne og storme mere, men hun ryster leende på hovedet. Kan vist ikke love noget. Der kommer måske lige en forbi i morgen, svarer hun. Så siger hun ikke mere. Men rygterne siger, at hun har en fræk aftale med en snestorm i weekenden!
Dagen er i gang for mit vedkommende. En af de morgenener, hvor drømmene stadig hænger i kroppen og gør sanserne en smule dovne og langsomme. Jeg var slet ikke frisk, da vækkeuret sang morgensang og hev mig ud af min drøm. Slet ikke. Men dagen kaldte og februar gik med på morgenturen. Frisk og frejdig med lette skridt og jeg fulgte med.
Hundene leger og hygger sig. De kender ikke til sløvhed om morgenen. Dagen er i gang. Brug den!

Billedet er fra en tur til stranden, Saltum Strand, Nordjylland, marts 09

7 kommentarer:

  1. Flotte ord en onsdags morgen. Februar er litt ustabil her også, men nå skal det bli kaldt igjen. Her har vi en rolig formiddag, Balder har akkurat stått opp, han har sikkert litt hangover fra turen i dyp snø i går. Deilig å lese avisen og drikke kaffe før man bryter løs på dagens oppgaver...som feks tur med hunden.

    Ha en flott februardag :)

    SvarSlet
  2. Ja hun noget lunefuld, men skal vi ikke håbe hun viser sin styrke sidste gang i de kommende dage..
    Hunde er altid friske på en morgentur.. Vi er lige kommet hjem efter vores, og jeg gik og drømte om.. De vinter trætte fødder i strandkanten, med strittende tæer..

    SvarSlet
  3. Februar kan gi mye på godt og vondt:) Her startet vi dagen i sol og minus 1. Nå er det skyet over og det blåser...kulden skal visst komme tilbake.
    Snart er det mars...
    Klem til deg:)

    SvarSlet
  4. Visst er februar lunefull, men tiden går fort og nå er vi allerede over halvveis.
    Vår breton Leon er også en riktig morgenfugl (og det er ikke jeg bestandig...)

    SvarSlet
  5. Jeg synes du skriver bedre og bedre, min venn. ;-)
    Selv er jeg mer i lesingen enn i skrivingen for tiden, men jeg kommer sterkt tilbake, snart.
    Og vi sees jo andre steder også, vi to. ;-)
    God klem

    SvarSlet
  6. Enig med Eirin ... du skriver så skønt.
    Her i Vendsyssel er der snestorm og meget smukt. Gik tur med Apache pigen lige på det tidspunkt hvor alt havde samme farve. Gråt og gråhvidt. Nyder faktisk vejret. Nyder at der er så smukt hver eneste dag. Nyder alt det nye sneen fortæller hver dag. Hvor hvem gik hen hvornår. Fasinerende. Jeg studerer med glæde dyrenes færden hver dag. Hver dag glæder jeg mig over at denne vinter ikke er brun og smattet. Prøver også at være nærværende og absolut tilstede i februars barske omskiftelighed. Pludselig er der tø ... sådan tø for alvor ... så lige nu nyder jeg det hvide, smukke og kolde.

    Nyder også at tænke på dit besøg sidste år.

    SvarSlet
  7. Tak T :0)
    Det var et meget dejligt besøg, T, og vi glæder os til at komme igen! Jeg ser tit på de fantastiske billeder af havet og stranden i det vilde marts vejr!

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.