torsdag den 25. februar 2010

Ulykkelig kærlighed


Det har sneet og det har føget. Natten igennem har vinden raset. Sneen ligger i dynger herude, men nu falder sneen pludselig som en blanding af regn og islag. En farlig cocktail. Jeg har nogle opgaver, som gør, at jeg med god samvittighed kan beslutte mig for endnu en hjemmearbejdsdag. Det var ikke planlagt, men jeg kan mærke, at det er det, jeg skal.
Turen med hundene var en smule barsk. Regn og is føg ind i ansigtet, trommede på hue og hætte og bankede liv i selv den mest søvnige nerve. Brat opvågning. Selvom den oprindelige bratte opvågning skete ved telefonen i nat, hvor kæresten endnu engang blev kaldt ud med sneplov. Jeg faldt ikke i søvn igen. Jeg fandt ikke den nødvendige ro og drømmene udeblev. Lå bare og ventede på tiden, som jo kommer og det gjorde den.
Februar ligger faktisk og sover på sit kammer. Nej, tænker du nok, det kan ikke passe, sådan som vejret ter sig. Men jo, det passer. Februar har slået op med vind og vejr og besluttet sig for at sove lidt ud, inden hun begiver sig videre på sin rejse på søndag. Men hun har fordrejet deres hoveder, de er kærlighedsramte og rasende over, at hun vender dem ryggen. Sne, is og regn kæmper derude i en rus af ulykkelig kærlighed, mens februar ligger på puden som en vinterprinsesse. Synger lidt i søvne. Drømmer.
Billedet er fra februars fotoalbum. Fra da hun var her sidste år. Og de her skønne forårsbebudere er derude et sted, gemt i sne og slud, men de er dér!

6 kommentarer:

  1. Godmorgen, Megan, ja sikke et vejr med regn og isdråber i ansigtet. Det er dejligt for dig, at du har mulighed for at arbejde hjemmefra. Rigtig god torsdag til dig :-)

    SvarSlet
  2. Jeg fik helt hjertebanken da jeg så de små vintergækker.. Men billede var fra sidste år..
    De er sikkert nede under dynen, men den er meget tung den dyne som putter dem i deres vintersøvn.
    Jeg kunne jo tage hårtøren med ud og lege tøvejr..

    SvarSlet
  3. Bra du kunne ta en hjemmedag i uværet:) Nå er det ikke mange dagene igjen før vi sier mars, jeg har jo bursdag i mars og jeg husker mange bursdager med masse snø, så det er ikke sikkert den blir så mye bedre.
    Takk for gode ord hos meg:) Major og jeg sov 2 timer i natt, han var veldig urolig. Idag er det bedre men jeg tror det blir en tidlig kveld.
    Ha en flott dag, klem fra meg:)

    SvarSlet
  4. Mette, der er faktisk vintergækker derude! Jeg har fået meldinger om sete vintergækker i år, nu! Så fortvivl ikke.

    Major&Meg, dejligt I er kommet hjem og Major er i bedring. Ja, de bliver pivede og urolige ovenpå sådan en omgang. Så er det godt, du er så tæt på! :0)
    I må gå tidligt i seng og drømme sødt. I morgen har han det endnu bedre.

    Klem

    SvarSlet
  5. Kære Megan,
    Godt du har en hjemmedag.
    Altid noget at du kan få brugt dine nye sko, selvom jeg rent egoistisk håber de snart får lov at stå til næste år.
    Body Bold har jeg ikke prøvet før. Det er noget cirkeltræning - sjip, boksebold og div. øvelser. Men det er faktisk blevet aflyst :(
    Ønsker dig en god og konstruktiv dag og tak for din søde kommentar hos mig
    Knus karina

    SvarSlet
  6. Denne ulykkelige kjærlighet kan jeg bære over med;)
    Må være godt å ha mulighet til å arbeide hjemme nå situasjonene tilsier det.
    Ha en god februardag, må jo nyte siste rest av den;) Klem fra meg;)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.