mandag den 8. februar 2010

Bare mandag


Det er mandag morgen igen. Vækkeur, som ringer altfor tidligt. Mørke. Jeg er stået op og jeg har gået med hundene. Pandelampen er igen kommet i brug, så jeg kan se de tørre vejpletter og undgå isen. Det gik også fint. Det er nu efterhånden isen, som ligger tilbage i store pletter. Vejret er behageligt. 4 graders frost og næsten ingen vind. Februar sover endnu oppe på kammeret. Hun har været rolig hele weekenden. Slappet af. Der ligger en seddel fra hende på køkkenbordet, hvorpå der står: Sådan kan jeg også være! Stille og rolig vinter.
Jeg forsøger mentalt at gøre mig klar til en ny arbejdsuge. Men jeg tænker nu mest på om mine icebugs mon kommer i dag, så jeg kan komme ud og prøve dem i morgen. Jeg skal jo nok lige restituere lidt efter mit isløb i går.
Jeg ville ønske jeg kunne fortælle lidt fra en spændende drøm, jeg havde i nat, men det kan jeg ikke. Jeg kan intet huske. Bare søvn og en stille snorken fra februar. Bare mandag. Såmænd. Billedet er fra haven i sommerhuset i maj sidste år. Der er virkelig noget at glæde sig til.

4 kommentarer:

  1. En stille februarmorgen hos deg...her buldrer havet utenfor og regnet pisker mot vinduene. Vi har vært på tur men berget for regnet. Is is is..
    Håper uken startet godt på jobb:)
    Klem fra meg:)

    SvarSlet
  2. På denne grå mandag kan vi nemlig glæde os til blomstrende rododendron, som den du har fotograferet.
    Åh, jeg ser nu også meget frem til temperaturer over O grader :-)
    Ha' en dejlig mandag, Lene!

    SvarSlet
  3. Er ikke noe bedre enn å starte dagen med en tur med hundene;) Da våkner man! Selv om mandags morninger ikke akkurat er favoritt dagen i uka:P Håper skoene dine kommer i dag:)

    Tusen takk for hyggelig kommentar:) Kommer bilder av lampen når den har funnet sin plass. Må bare bli ferdig med soverommet vårt først..

    Ønsker deg en kjempe fin uke!

    Klem

    SvarSlet
  4. Kjenner at det er godt å være tilbake igjen, godt å lese blogger til gode venner, som din, min venn. Likte så godt at du plutselig var på sms! Ble virkelig glad og håper vi fortsetter med det.

    Nå har vi fått sne her nord, endelig, og jeg skal ut i morgen og ta vinterbilder.

    God klem fra Eirin

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.