fredag den 12. februar 2010

Alene ... nydelse!


Jeg er alene hjemme. Det vil sige, hundene og jeg er alene hjemme. Kæresten er som måske bekendt i byen til middag. Jeg måtte pænt takke nej, da jeg ikke kommer direkte hjem fra arbejde for at forlade hundene alene igen!!! Så jeg har alene-aften og jeg nyder det i fulde drag. Har spist en impulsiv kreeret ret med nudler, rejer og grønt. Elsker de grønne sprøde sugarsnaps, som da vist hedder sukkerærter på godt dansk. Mad efter mit hjerte. Et godt glas rødvin, som har varmet mig, kinderne brænder. Det er koldt udenfor og jeg har gået lidt rundt i Sorø før og efter mit frisørbesøg i eftermiddag.
Håret sidder som det skal! Perfekt. Hun kan bare det dér, min søde frisør! Vi har aftalt, at jeg næste gang skal have lavet honningfarvede og lyse striber. Hun ved lige, hvad der vil se godt ud! Det må jeg prøve :0)
Nu har jeg taget hul på aftenen. Der er så meget, jeg har lyst til, at jeg har svært ved at vælge. Lytte til Thomas Dybdahl og finde ud af, hvilke numre jeg bedste kan lide (efter Karina skrev til mig). Det er en skøn CD samling - En Samling. Eller skal jeg læse videre i min bog? Se en god film?
Det er dejligt med en alene-aften engang i mellem. Også på en fredag! Måske især på en fredag. Jeg nyder bare at være mig!

7 kommentarer:

  1. Åh...det er deilig å være alene en gang i blant:) Bare nyte stillheten og kose seg. Så bra du har funnet en frisør som vet hva DU skal ha:) Jeg sliter litt enda etter å ha flyttet på landet, men hun kommer seg, frisøren min:)
    Kos deg masse, klem fra meg:)

    SvarSlet
  2. Kos deg i ditt eget selskap:) Det er av og til godt å være alene...Ha en deilig kveld;)

    Gode hilsener fra Lønnetunet;)

    SvarSlet
  3. Jeg hæver mit glas til dig. :-) Og jeg kan godt forstå, at dine hunde skal have tid med dig også. De er faktisk ligesom børn mht det sociale. De har også brug for selskab og stimulering. Det er bare ikke-hunde-folk, som ikke kan forstå, at hunde (med små modifikationer) i virkeligheden er ligesom børn, hvad angår omsorg og lign.
    Så nyd din ikke-helt-alene-aften.
    Kh Katrine

    SvarSlet
  4. Hei og god kveld til deg,
    Så kjekt meg hilsen hos meg, koselig.
    Alene hjemme kveld med hundene høres faktisk deilig ut. KOOOOOSE deg masse, noe du sikkert gjør.....
    Klem fra meg:-)

    SvarSlet
  5. Godmorgen Megan

    uhm ser dejligt ud det mad du fik lavet. Håber du havde en skøn aften? Ja det er faktisk dejligt at være alene hjemme og kun skulle tage hensyn til sig selv. I den kommende tid skal jeg være meget alene hjemme. Næsten lidt for meget, men det er også godt at savne.
    Jeg vil lave det mad som jeg lavede i mine single-dage og som kæresten ikke helt deler min begejstring for.

    Fik du læst lidt? Jeg er ikke kommet videre i Hypnotisøren. "Kafka på Stranden" ligger til afhentning på bib. måske jeg kaster mig over den i stedet. Vil gerne læse noget mere Murakami.

    Hav en god weekend alle sammen
    kh Karina

    SvarSlet
  6. For nylig var jeg alene hjemme en lørdag aften pga. stærk forkølelse. Vi havde fået en middagsinvitation, som jeg måtte takke nej tak til. Husbond drog derfor afsted alene.
    Jeg var så taknemmelig over at være hjemme sammen med Rufus. Jeg ved ikke, om jeg er meget asocial, men jeg foretrækker langt mere min hunds selskab end et stort middagsselskab.

    Husbond havde haft en dejlig aften. Det havde Rufus og jeg også :)

    Jeg blev så glad for at læse indlægget 'Svært at forstå' og er helt enig. Jeg forstår også, hvorfor Lis holder meget af dig :-)

    Det er et dejligt billede af Josie :)

    God weekend, Megan.

    SvarSlet
  7. Håber du kunne nyde aftenen alene hjemme med hundene. Din mad ser lækker ud. Det er skønt der er så mange hundevenner i blogland der har det på dén måde med deres dyr. Det er naturligt for mig at sådan er det bare. Rigtig god lørdag. Knus

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.