fredag den 1. januar 2010

Vær velkommen ...


Det nye år er i gang. Den første dag er næsten blevet til aften og mørket sænker sig stille derude. En kold og smuk dag har det været. En dag, som for os startede lidt oppe nordpå i Kirke Værløse omgivet af en skøn og noget anderledes natur end her i det midtsjællandske. Hareskoven og andre mindre skove og krat. Søer, golfbanen ... åbne vidder og masser af træer. Hvilken gave at få lov at vågne op lige dér på madrasser på gulvet hos bror og svigerinde efter en hyggelig aften. En stille og rolig aften. God mad. Godt selskab. Ikke så meget hurlumhej. Selv min sorte hundetøs tog det ganske roligt - også da klokken slog tolv og nytårskrudtet kvitterede med brag, rabalder og ganske flotte lys på himlen. Dejligt! Alene af den grund var det for mig en dejlig nytårsaften men selvfølgelig også fordi jeg var sammen med kæresten og den nærmeste familie, min skønne bror og svigerinde og ikke mindst min mor, som i en alder af 71 nok er den største festabe af os. Da vi blev enige om at ville se dyner ved 2-tiden, var hun stadig frisk og forundret over, at vi dog ville så tidligt i seng.
Hvilken morgen. Nyfalden sne fra himlen, bare drys, men nok til at et hvidt pulver lagde sig over landskabet og indbød os til en tur i skoven. Efter morgenmaden, som vel nærmere var et formiddagsmåltid, klædte vi os varmt på, fik seler og snore på hundene og så gik vi 6 kilometer langs ridestier, gennem skoven, langs søen, små stier, stigninger ... åbne vidder. Åh, dér var smukt! Det føltes helt rigtigt at traske af sted der og tilbringe årets allerførste friske dag med en rask travetur.
Nu er vi hjemme. Trætte og ganske tilfredse. Hundene sover om kap. Måske skulle man slutte sig til dem bare for en stund?





GODT NYTÅR!

5 kommentarer:

  1. Hej Megan
    Velkommen til det nye år. Det lyder som, at jeres indgang i det nye årti var fredeligt ligesom vores. Det var de "unge", som holdt længst her på matriklen, men de "gamle" faldt i søvn på sofaen ved 2-tiden. :-)
    Det er dejligt med en frisk og energisk mor. Det har jeg selv, og det er herligt, at hun har et overskud og lyst til en masse.
    Glæder mig til at følge dig i det nye år.
    Kh Katrine

    SvarSlet
  2. Godt nytår Megan.
    Jeg lægger den første kommentar på din blog i 2010. :-)
    Skønne billeder fra det nordsjællandske du har taget.
    Det er så skønt nytårs-morgen-formiddag at vandre en tur i et hvidt landskab, hvor frosten knaser under fødderne.

    SvarSlet
  3. Ja, ja Lene.. Jeg kender din mor. Hun er ikke til at vælte omkuld. Dejlig dag lyder der som.
    Og uden sammenligning med nogle af de "fester" vi to har holdt, eller har deltaget i. Du har ret.. de største fusere er dem vi husker bedst.

    SvarSlet
  4. Sikke en smuk beskrivelse, Megan, og dejlige billeder! Jeg kommer også meget i Kirke Værløse og holder meget af stedet.

    Godt nytår til dig!

    SvarSlet
  5. Så vakkert det er der hos deg, Megan. Og takk for at du deler av det vakre. Nydelige bilder fra turen din i dag. Gleder meg til nye turer med deg. Klem fra Eirin

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.