mandag den 4. januar 2010

Ved nærmere eftertanke


Hverdagen er i gang. Januar knejser stolt på kalenderen. Lyset begynder at brede sig, ganske langsomt ganske vist, men dagen er allerede en smule længere nu. Lyset er anderledes, mere lyst. Eller måske er det fordi, at vi igen har fået lidt sne? Jeg har besluttet mig for et åbent sind i forhold til både januar og jobbet.
Januar er så lang, er der mange, som siger. Men, svarer januar, jeg består af 31. dage som så mange af de andre måneder. Hvorfor er der aldrig nogen, som påstår at juli er lang. Eller august? Næh, når vi kommer til januar, så er vinteren for alvor i gang, december og julen er forbi, al den hyggelige hygge og julelysene, den gode mad og ikke mindst ferien. Måske synes januar bare lang, fordi hun har sat sig ved siden af februar, som er så kort? Faktisk er det februar, som har sat sig ved siden af mig, smiler januar. For at mildne lidt. Så så kære venner, nu kommer der en kort lille måned og så kommer marts og meget snart foråret.Ved nærmere eftertanke synes jeg egentlig, at januar er en ganske fin måned. Hun er frisk og ny. Hun er fuld af vinter og kan være voldsom med vejret, men hun mener det godt! Hun rummer en vis portion skønhed, godt nok af den noget barske slags, men det kan være et frisk pust og en god start på det nye år.

5 kommentarer:

  1. Veldig bra skrevet Megan!! Og en ting til med tanke på januar...det kommer veldig an på hvilken innstilling man har til januar.. Jeg skrev jo om det selv i mitt innlegg i dag.
    Bra du står med åpent sinn..til både januar og jobben:)
    Lykke til:)
    Klem:)

    SvarSlet
  2. Ja nogle mener januar er lang - jeg ser lidt anderledes på det. Vel er det da koldt og nogle gange træls om morgen at skulle ud i kulden men hver årstid / måned har sin charme. Ja "lige om lidt" er det forår - man kan begynde at overveje hvad der skal i krukkerne til foråret og drømme om at sidde ude og grille :P Rigtig godt indlæg! God aften til dig - knus

    SvarSlet
  3. Så smukke ord, betragtninger og refleksioner over januar. Og ja - jeg synes også, at den er mørk og lang. Men som du skriver - februar venter, den er kort og så kommer marts og foråret, og så....:-)
    En god aften ønsker jeg dig.
    Kh Katrine

    SvarSlet
  4. Ja, du har ret - januar føles længere end andre måneder med 31 dage. Måske er det manglen på lys, der gør det? Men sneen lyser heldigvis så dejligt op nu igen :-)

    SvarSlet
  5. Jeg har egentligt aldrig tænkt på januar som lang... Heller ikke da jeg boede i DK. Måske fordi jeg altid har brugt vinterhalvåret på en masse gøremål og kurser... og så flyver tiden afsted. Jeg er heller ikke af dem der følt sig begravet i mørket... selvfølgelig har jeg syntes det var lidt trist at det var mørkt når man tog på job og igen når man skulle derfra...

    Mine vintre har som regel været fyldt op af kurser... så en skiferie og så kom foråret... men nu er det jo nærmest forår i både december og januar... - vi bryster os i dag af 13 grader og masser af regn....

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.