søndag den 31. januar 2010

Turen går til Ringsted


Svigermor ringede. Hun foreslog, at vi lavede en fælles ekspedition til butikkerne her om inden så længe. Den er jeg med på! Hun har heller ikke fået købt ind i weekenden, så nu snegler vi os afsted mod Ringsted og fylder op i fadeburene.
Jeg var ude for at rydde sne. Kæmpede med driverne foran havelågen. Så kom sneploven. Resten er historie. Mit ihærdige forsøg på at få bugt med snedriverne blev med et tilintetgjort. Sneploven kastede en fin ny bunke lige der, hvor jeg havde gravet fri. Heldigvis holder svigersmor bil i garage og vi kan godt komme ud derfra. Så det.

7 kommentarer:

  1. Ja, nå synes jeg det er nok snø for i år;)! Ønsker deg en riktig god søndag!

    Hilsen Pia og hundene!

    SvarSlet
  2. Kære Megan,

    Tusinde tak for dit indlæg om orange. Det blev jeg vel nok glad for. Sikke mange gode ting der er at sige om orange. Blev endnu mere glad for at det er min yndlingsfarve.

    Da jeg læste at din var tyrkis, var det første jeg tænkte faktisk, at det nok var fordi du elsker havet. Det ved jeg ikke om du gør? Men jeg forestiller mig at du gør, fordi du elsker at være i naturen og jeg tror du kan lide at bade?
    Dine hunde kan sikkert :)

    Jeg læste engang til ingeniør. Der var på det tidspunkt lavet en videnskabelig undersøgelse om farver. Det blev påvist at gul øger indlæringen med 10 %, så derfor blev alle væggene bag tavlerne malet gule!
    Det hjalp så ikke nok på mig, jeg var et håbløst tilfælde som ikke forstod sig på bærende elementer....
    Det gør ikke noget, jeg var ikke blevet en god ingeniør.

    Nå men det var et sidespor....

    Her i norden er vi lidt mere minimalistiske mht farver. Der er stil over vores farvevalg, det er afdæmpet og roligt. Men når man så kommer til syden og ser hvor vovede og smukke farver der bruges der, så kunne jeg godt ønske mig lidt flere farver på vores himmelstrøg.

    Jeg håber du og din svigermor kom sikkert til Ringsted og fik handlet godt ind.

    Forsat god søndag

    Kh Karina

    SvarSlet
  3. Hej Karina, du har ganske ret, jeg elsker havet. Derfor har jeg også valgt den blogbaggrund, jeg har nu. Turkis "taler" til mig. Det har den altid gjort. Ved ikke helt hvorfor, men det er ligesom min farve.
    Dejligt at du kan relatere dig til det, der står om orange! :0)
    Og jo tak, vi kom afsted og fik købt ind. Når man først kommer ud af de små veje, så kører man jo fint. Men herude er det godt nok sneglat. Jeg håber at kæresten vil rydde foran lågen, når han kommer hjem. Nu har jeg ryddet på den anden side i håb om at komme på arbejde i morgen.
    God aften.
    Kh Megan

    SvarSlet
  4. Hvor er det strengt med den sneplov.
    Jeg kan læse ovenover, at du er kommet godt hjem.
    Her fik vi sne i fredags, så jeg et kort øjeblik troede, at vi endelig var sneet inde, men så kom posten kørende ind på gårdspladsen og tog illusionen fra mig - dumme post.
    Rigtig god aften til dig, Megan:-)

    SvarSlet
  5. Det lyder som om I har fået nok sne for denne vinter. Vi er ikke sneeet inde, men her ligger meget sne. Vejene er efterhånden til at køre på (altså de små, for de store bliver jo ryddet forholdsvist hurtigt) og vi regner heller ikke med, at det bliver et problem i morgen, medmindre det vælter ned i nat.
    Fortsat god søndag...
    Kh Katrine

    SvarSlet
  6. Sikke meget sne i har fået. Her har vi heldigvis fået væsenligt mindre. Det er hyggeligt men når man skal ud kan det godt være træls. Godt du kom afsted og fik handler. Knus og god aften.

    SvarSlet
  7. Jammen har dere mye snø! Her har det også snødd i hele dag. Jeg gikk en tur med hunden i kveld, og var helt hvit av snø da jeg kom hjem. Kaldt er det også nå, så det var godt å komme inn og varme seg foran ovnen :)

    Artig bilde av snødekket bil, det blir litt av en jobb å få bort all den snøen.
    Håper handleturen gikk bra i snøværet.

    Ha en fortsatt fin kveld :)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.