torsdag den 28. januar 2010

Tung sne og månesmil

Det sneede ganske kraftigt meget af eftermiddagen i går. Stormede. Snestorm. Jeg var glad for, at jeg havde hjemmearbejdsdag og ikke skulle afsted i bilen. Her til morgen hyler vinden stadig derude. Jeg var spændt på at komme ud og se, hvordan vejen herude ser ud. Var der mon store snedriver, som ville forhindre mig i at komme afsted her til morgen? Men det ser nu ikke så slemt ud endda. Kæresten har overnattet på sofaen, da vi var overbevidste om, at sneplovsmanden ville ringe i løbet af natten og kalde ham ud. Og vi havde ret! Da jeg kom ned her til morgen, var kæresten væk. Ude med sneploven. Det har jo heldigvis betydet at jeg har fået min nattesøvn trods sneens skavanker og sneplovsmandens ihærdige forsøge på at holde gader og veje rene. Og nu sidder jeg her.
Sneen var tung at gå tur i. Vi gik atter over marken, hvor der ligger driver og den tungeste sne. Jeg sank ned. Hvert skridt var en anstrengelse. En tung svupppende lyd og alligevel ikke, for det er jo frostvejr, men man kan mærke, at det har været tø. Tung sne.
Oppe på himlen kiggede månen frem. Smilede vist lidt til mig. Opmuntrende. Hun er næsten helt fuld og har lyst på landskabet natten igennem. Det har ikke været rigtig mørkt. Giv mig lige lidt energi, søde måne, for jeg synes jeg er træt her til morgen. Og en smule træt af vejret. Bare en smule.

3 kommentarer:

  1. Ja, var det ikke et smukt syn af månen, Megan?
    Jeg priser mig lykkelig for, at der er nogle, som din kæreste, der rydder sne om natten og letter vores hverdag.

    Ha' en dejlig dag ;-)

    SvarSlet
  2. Her på øen køre de traktor ræs imen de skovler sne, med de kæmpe maskiner.. Jeg måtte springe ind i en have i går da uhyeret kom forbi.. Ha de tænker nok ikke lige på at en tosse er ude og lufte hunde ved 23 tiden i snestorm..

    SvarSlet
  3. Bra kjæresten lå på sofaen så du slapp og våkne for tidlig. Kommet snø her også i dag, synes det er deilig så jeg slipper blankisen:)
    Håper turen til jobb gikk bra:)
    Ha en flott dag, klem fra meg:)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.