mandag den 18. januar 2010

Tudefjæs

Sad i bilen på vej til arbejde og lyttede til Rasmus Seebachs smukke sang til sin afdøde far ”Den Jeg Er”. Kørte gennem sne og tåge. Sangen bevægede mig i øjeblikket, ordene, stemningen. Tænkte på min egen nu afdøde far. Savnede ham. Kørte af sted med tårer i øjnene. Græd stille, mens jeg sang med. Tudefjæs, tænkte jeg, men der var ikke noget at gøre. Tårerne ville bare frem og jeg lod dem komme, mens musikken spillede. Sne, tåge og tårer blandet. Tudefjæs på vej til arbejde. Sådan var jeg i morges. Måske lidt træt. Måske bare rørt, berørt ...

Jeg ved godt at du siger der er kulsort, men jeg drømmer og jeg håber og jeg tror
At vi alle sammen mødes på den anden side …

Du behøver ikke at sige undskyld, for du har gjort mig til den jeg er ...

5 kommentarer:

  1. Hæj

    - du var nok lidt træt, og berørt også pga brevet vedr. din vens død.

    Men er det ikke også rart at græde lidt?

    Det høre med.

    Så længe du ikke græder over Peter Bellis sang om lastbilchaufføren, - så går det nok ;)

    Hav en rigtig god aften

    Kh Karina

    SvarSlet
  2. Den ér meget rørende den sang - den tudede jeg også over første gang jeg hørte den. Det gør mig ondt at høre om din vens død - det er trist. God aften til dig. Knus

    SvarSlet
  3. Du var sikker sliten og trøtt etter en natt med lite søvn, da kommer tårene lettere. Men la de komme..av og til er det godt å gråte litt..jeg savner barnebarnet mitt Tobias...og det hender det kommer noen tårer...skulle gjerne sett ham så mye oftere. Det er kun det som er det negative for meg ved å ha flyttet på landet..
    Klem til deg...og husk å kose deg:)

    SvarSlet
  4. Når man ikke får sovet nok, er man jo det nemmeste offer for hver eneste sentimentale sang. Og et nemt offer for hvert lille bump på dagens vej. Og det er da dejligt omend sørgmodigt og måske endda smertefuldt at tænke på nogle af de kære, som ikke er mere.
    Jeg håber, at du livede op efter tudeturen, og du fik en god dag. :-)
    Kh Katrine

    SvarSlet
  5. Kære Alle
    Jamen det er OK at græde sådan lidt engang i mellem. Og det er faktisk en smuk sang! Jo, jeg er godt nok træt og ser frem til en god nats søvn ... uden opringning fra sneplov-manden! :0)
    God nat til jer alle
    Knus Megan

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.