lørdag den 30. januar 2010

Sneet inde


Så skete det. Vi er sneet inde. Det startede med at sne lidt inden, jeg kørte fra jobbet i går og det blev bare ved. Så begyndte det at blæse op, at fyge og da jeg gik i seng, lå der store snedriver her udenfor døren. Kæresten var godt klar over, hvad det betød. Han har overnattet på sofaen og er væk nu her til morgen. Sidder på sneploven og rydder veje. Men der er ikke nogen, som har ryddet vejen herude, så jeg bliver hvor jeg er indtil videre. Der står en bil, som er kørt fast længere nede af vejen. Det har jeg ikke lyst til!
Jeg sidder her ved stearinlysets skær med min kaffe og priser mig lykkelig for, at det er lørdag. For laks i fryseren og for kassen med grøntsager fra Aarstiderne. Jeg behøver faktisk slet ikke køre ud i dag.
Vi må se hvad dagen bringer. Lige nu byder den på kaffe og økologiske boller med tranebær. God ost og lys, som langsomt breder sig i horisonten. Mægtige mængder af sne. Senere står den på rengøring. Lidt af det praktiske ... og så får vi se.

8 kommentarer:

  1. Godmorgen Megan,

    Det er lidt utroligt som vejrforholdene er forskellige i vores ellers lille land. Her har det slet ikke sneet, og vi ser med undren på tv hvor meget sne der er faldet andre steder.

    Håber du vil nyde dagen inde, med lys, god mad og måske en god bog?
    Hvad med hundene, må de nøjes med en tur i haven i dag?

    Jeg tror min yndlingsfarve er orange. Ikke at jeg har møbler, nips eller tøj i den farve, men jeg elsker orange. En orange himmel er et smukt syn.

    God lørdag

    Kh Karina

    SvarSlet
  2. God morgen Karina
    Jeg har nu heller ikke tøj i turkis - ikke særligt meget i hvert fald - men det er mere nips som lysestagen, små skåle, stearinlys og smykker. Jeg er vældig glad for turkis smykker, tror på de bringer lykke ;-)
    Jeg går ud med hundene, når jeg har spist. Vi må nok kæmpe os igennem driverne og jeg kan se på det hele, at det ikke bliver til løbetur i dag med min nye Garmin. Øv.
    Ja, jeg vil bestemt også finde tid til læsning.
    God lørdag til dig også!
    Kh Megan

    SvarSlet
  3. Godmorgen, Megan! Det lyder næsten uhyggeligt med al den sne, I har fået. Så meget har vi ikke fået her i Nordsjælland, selv om jeg allerede har været ude og skabe fuglepladsen fri for sne. Godt du har provianteret, så I ikke skal sulte!
    Klem og ha' en dejlig lørdag!

    SvarSlet
  4. Ja I har da vist fået meget sne. Her har det sneet ganske lidt i nat. Du må hygge dig inde med hundene, læse og hvad du kan finde på. Jeg har lige sendt mand og hund til hundetræning - jeg er vildt misundelig. Jeg vil meeeeed :P God lørdag. Knus

    SvarSlet
  5. Hei igjen.
    Kjedelig å snø inne da...men når man har alt man trenger, gjør det kanskje ikke så mye? Det høres jo egentlig ut som du koser deg skikkelig der du sitter :).
    Kommer du deg ut på tur med hundene da, eller?

    Her i Oslo snør det også litt idag...og her er mye snø fra før også. Dette har vært en vinter med veldig mye snø! Det er jo vakkert da, så rent og fint...og hundene elsker snø! Vi skal prøve å komme oss på årets første skitur idag :). Så nå må jeg lete frem utstyret :)

    Legger meg til som følger nå!

    Jeg ønsker deg en koselig lørdag :)

    SvarSlet
  6. Heisann
    Takk for koselig besøk inne med meg;) Huffa meg... har dere fått så masse snø? En får gjøre det beste ut av det å kose seg inne... Her har også kommet mye snø.. sitter her å drikker kaffi mens jeg ser ut på småfuglene som koser seg med alt godt min kjære mann har hatt ut til dem:) Ha en fin snødag...:)

    Gode hilsener fra Lønnetunet

    SvarSlet
  7. Tusen for hyggelig hilsen på bloggen min.
    Legger deg til min bloggliste så finner jeg tilbake til deg,her var det kos å være

    ønsker deg en hyggelig helg

    SvarSlet
  8. Heldigvis har I mad og kan hygge indedøre! Men jeg kunne forestille mig, at kæresten gerne snart ville have en ordentlig nattesøvn?

    Det lyder som dejlig aftensmad i hvert fald - nyd aftenen; og glem sneen :-)

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.