fredag den 15. januar 2010

De skønne kvinder som forstår ...


Så blev det weekend. Jeg har gået en god tur med hver hund i det kolde, gennemtrængende kulde-vejr. Vinter så langt øjet rækker. Frostgrå himmel. Hvidt, som er sunket lidt i jorden. Blæst. Vinter. Bare gå. Egentlig havde jeg overvejet en løbetur, men det blev altså til gåtur i stedet for. Måske en meget god beslutning, for jeg har netop modtaget det nye jogging-bælte, så Keeva og jeg kan komme ud og rende sammen og jeg har hænderne fri. Det skal altså prøves her i weekenden!
Jeg nyder de skønne kommentarer fra skønne kvinder på min blog! Både i dag og i det hele taget. Det varmer hver gang der kommer en ny velment besked. Fra jer, som bare instinktivt forstår ...
Eirin, med hensyn til jobbet, så tror jeg faktisk at jeg, som du skriver, er moden til noget andet. Og med det mener jeg noget helt andet. Ikke "bare" finde et andet job. Jeg er begyndt at tænke nogle tanker, som er anderledes. Lege med tanken om at ... Lige nu er det kun strøtanker, men jeg vil arbejde videre med dem og lade dem bundfalde sig. Jeg tror på det! Som når man ser et svagt lys i mørket.
Det er egentlig ikke fordi, at jeg er ked af mit job som sådan. Jo, der er ved gud en masse ting, som jeg kunne tænke mig anderledes, men mine opgaver er relevante og spændende nok. Jeg kan leve med dem. Men, når dagen er gået og sandheden skal frem, så vil jeg mere end bare at leve med jobbet. Sådan er det blevet.
Jeg har kun haft mit nuværende job i knap 2 år efter jeg to gange har sagt job op for at finde på noget andet. Finde noget andet. Jeg fandt noget andet. Men det er anderledes denne gang. Det nye er ikke noget, jeg skal finde. Det er noget, jeg skal skabe. Store planer. Men gode planer. Det kan jeg mærke her på randen til weekend.
Nu skal der hygges. Et godt glas rødvin sammen med kæresten, lidt god mad, stearinlys. Som de siger i Norge: Jeg vil kose meg! :0)

5 kommentarer:

  1. God plan - det sidste altså. Det andet ser jeg frem til at høre nærmere om, når dine tanker er landet, og du er både afklaret og klar.
    Og glæder mig til at høre mere om, hvad du synes om løbelinen.
    Kh Katrine

    SvarSlet
  2. God weekend, og god vind med de nye planer, og du er sej, at du får gået dine ture hver dag :-)

    SvarSlet
  3. Du er tydligvis inne i en tankeprosess som bør få modne, spennende. Husk det er bedre å angre for noe man har gjort, enn ting man ikke har gjort!! Ønsker du når dine mål:)
    Ja, nå skal jeg også KOSE meg, fyr i peisen, snart blir det rødvin og bare nyte nyte... Lykke til med løpeturen:)
    Klem fra meg:)

    SvarSlet
  4. Så artig at det var rett det jeg følte. Var usikker på om jeg skulle være så dirkte og si det jeg følte. Har vært der du er selv, så jeg kjente det igjen. ;-)
    Det skal bli veldig spennende å høre hva du ser i det fjerne og hvor veien går videre. Her blir det også kos ut over kvelden. Rødvin og god mat.
    Gode klemmer, så glad for at jeg fant deg.
    ;-) Eirin

    SvarSlet
  5. Det lyder spændende med de planer du går og tygger på. Er spændt på at høre om dem når de engang er tænkt færdige. God løbetur ;-) Knus

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.