søndag den 31. januar 2010

Orange


Forleden skrev jeg lidt om min egen yndlingsfarve turkis og dens betydning.

Karina svarede tilbage, at hendes yndlingsfarve er orange. Orange som himlen i en solnedgang. Blandt andet.

Om betydningen af orange skrives der:
Orange forbindes med elementet ild og energi, vitalitet, spontanitet og livsglæde. Det er varmens farve. Varm orange er jordnær, håndgribelig og træder stærkt frem. Psykologisk virker den opmuntrende, fremmer social adfærd og dæmper fjendlighed og irritabilitet. Personlig lykke. Gode relationer. Som mange frugter viser den frodighed, overflod og modenhed. Orange er morgenrødens farve og den spirituelle farve i Østen.

Det er spændende at lære lidt mere om farvernes betydning, symbolik og hvorfor vi drages mere af nogle farver end andre. Det er også interessant hvad farverne kan gøre for os ... bevidst eller ubevidst.

2 kommentarer:

  1. Lige siden jeg var teenager har jeg elsket pink og lilla.. En gang flipper altid flipper.

    SvarSlet
  2. Spennende å lese om fargenes betydning, både oransje og turkis. Ingen tvil om at fargene påvirker oss.

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.