fredag den 15. januar 2010

Om ikke andet

Har gået gennem mørket med hundene på morgenturen. Sneen er ved at blive til is nogle steder, andre steder er den næsten væk. Og helt andre steder ligger den i trætte dynger. En smule slidt. Det er nu flere dage siden, vi sidste havde sne og det tynder lidt ud.
Weekenden nærmer sig. Tænk, det er allerede fredag igen og her sidder jeg over morgenkaffen og gider ikke rigtig denne fredag. Arbejdsdagen altså. Der er indkaldt til stort fællesmøde i den ikke særligt varme kantine. Jeg tænker bare, på med det varme tøj! Det er virkelig ikke varmt der, hvor vi skal indtage vores frokostmåltid og jeg ender altid med kolde hænder og har tit svært ved at få varmen efterfølgende. Jeg drikker te til min frokost ... for at holde varmen. Nå, men nu skal vi altså have det hersens møde. En ny ide fra chefens hånd. Nye tanker. Men fører de mon til handlinger denne gang? Oprigtige velmente og gennemgribende handlinger, som fører noget positivt og godt med sig? Jeg tvivler, må jeg er erkende. Jeg er en smule trist i denne erkendelse, for det betyder, at jeg nu har det som de kolleger, der har været i virksomheden i mange år. Men lad os overraskes! Håber vi bliver det. Positivt overraskede!
Jeg er klar til dagen. Jeg er parat til at lade mig overraske, parat til at blive grebet af inspiration. Jeg har da lyst til innovation.
Når arbejdsdagen slutter og endda en time tidligere her om fredagen, er det så weekend. Den er jeg klar til! Om ikke andet.

10 kommentarer:

  1. Hej Megan,

    Noget af det værste er bare at fryse, også er det da ekstra surt, når der er i frokostpausen, som jo gerne skulle være et behageligt afbræk i dagen.

    Ja vejret er blevet rigtig koldt på den ufede måde, synes jeg. Så hellere minusgrader og klart vejr.

    I aften skal jeg lave din karrygryde ala x. Håber jeg kan gøre dig kunsten efter?! Jeg vil se om jeg kan få fat i sweet potatos, for dem elsker jeg. Man kan vel også putte en lille persillerod og gulerod i?

    Håber du får en god dag. Jeg er også ret desillusioneret vedr, min job situation, men jeg har også været der i snart 8 år. Pt. tænker jeg at det bedste jeg kan gøre er at tage én dag ad gangen og lade være med at bekymre mig....
    Forsøge at gøre mit til at dagen bliver god.

    God weekend til dig, mon du skal ud og løbe en tur?

    Kh Karina

    SvarSlet
  2. Du skulle strikke dig et par smukke muffediser, du kan tage på i den kolde kantine. Uha der er ikke noget som at fryse ...
    Og det med nye ideer fra chefens hånd, nye tanker osv, er også noget vi kender særdeles godt på min arbejdsplads. Man kan blive træt bare ved tanken :-)
    Rigtig god fredag til dig - trods alt :)

    SvarSlet
  3. Du kan måske bruge noget flow. God fredag til dig Lene.

    SvarSlet
  4. Det lyder rigtig træls der er så koldt i den kantine. Jeg hader at fryse. Håber du får en god fredag. Knus

    SvarSlet
  5. Hm..la oss håpe du bllir positivt overrasket etter møtet! Helgen skjønner jeg meget godt du er moden for:))
    Kalde rom på jobb er ikke godt, kle deg godt.
    God fredag og god helg når den kommer.
    Klem fra meg:)

    SvarSlet
  6. Skjønner så godt den følelsen du kjente på i morges. Kanskje du er moden til å gjøre noe annet? Det var jeg, og nå sitter jeg her og har gode dager. ;-)
    Alt godt og god helg til deg min gode bloggvenn.
    Eirin

    SvarSlet
  7. Kære Megan
    Jeg håber, at du kom igennem fællesmødet uden at blive alt for koldt. Det værste ved at blive gennemkold, indendørs eller udendørs, er, at man faktisk mister sit gode humør. Man bruger al sin energi og koncentration på at blive varm.
    Det er virkelig frygteligt, når man på forhånd er modløs for et møde, hvor nye tanker og tiltag skal lanceres. Nogen gange bliver man træt af alle "nymodens" måder at servere det på for medarbejderne. Det er ligesom, at bare man pakker det fint og moderne nok ind, så glider det bare. Jeg er nok mere til at kalde tingene ved deres navn og så appellere til de gode menneskelige egenskaber. Jeg ved ikke, om det giver mening.
    Jeg håber, at du er ankommet godt til din weekend. Her på matriklen er den startet. Der er dømt tøse-weekend, fordi manden er på weekend med mandevennerne. Så nu har vi den ubetingede magt over fjernbetjeningen!
    Kh Katrine

    SvarSlet
  8. Kære Alle
    Tusind tak for de skønne kommentarer! Det varmer mit kolde vinterhjerte! :0)

    Og Karina, den karrygryde er taknemmelig for næsten alt, bare du husker kartoflerne. De er et must! Håber du fandt de søde kartofler, de er nemlig super gode i lige netop den ret. Gulerødder og persillerod fungerer også helt fint! Håber den bliver god! Det må du lige lade mig vide!

    SvarSlet
  9. Søde Megan, du tager fejl. Du har et meget varmt hjerte, også selvom du fryser en gang i mellem. Hvis man kan skrive, som du kan og gør, er et koldt hjerte en umulighed.
    Tanker og kærlige hilsener
    Katrine

    SvarSlet
  10. Hej Katrine
    Ih tak, hvor er du sød! Det varmede i hvert fald :0)
    Knus fra Megan

    SvarSlet

Ordet er dit! Og jeg bliver så glad, hvis du skriver i gæstebogen og efterlader en lille hilsen.